Gdynia chce być portem głębokowodnym. Będzie przebudowa Obrotnicy nr 2 - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Porty | Porty i terminale - Gdynia

Gdynia chce być portem głębokowodnym. Będzie przebudowa Obrotnicy nr 2

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfarstruktury.pl 05.04.2016

 

Gdynia chce być portem głębokowodnym. Będzie przebudowa Obrotnicy nr 2
fot. Port Gdynia

Więcej z regionu:

Gdynia

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zarząd Morskiego Portu Gdynia ogłasza przetarg na przebudowę Obrotnicy nr 2. Jest to kolejna ważna inwestycja, która zostanie przeprowadzona w ramach projektu: „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – Etap I”.
Najważniejsze w całej inwestycji jest to, żeby do portu mogły wpływać większe statki. Zapewnienie parametrów nawigacyjnych pozwalającym zawijanie do Portu Gdynia dużych statków kontenerowych obsługujących bezpośrednie połączenia Europa – Azja jest obecnie jednym z priorytetów zarządu.

Zablokowane terminale

Obecna sytuacja wygląda tak, że obrotnice, w zależności od przyjętych współczynników bezpieczeństwa, pozwalają na zawijanie do portu statków o długości od 300 do 330 metrów. Po powiększeniu Obrotnicy nr 2 wielkości te wzrosną do 370 – 400 metrów.

Limit wielkości statków, które mogą wpływać do portu blokuje w dużej mierze możliwości zlokalizowanych w głębi Portu Gdynia terminali kontenerowych BCT i GCT. Duże statki nie mogą się do nich dostać ze względu na brak możliwości obrócenia się na akwenach wewnętrznych. Przez to Gdynia pozostaje portem feederowym, podczas gdy rynek żeglugowy zdecydowanie preferuje bezpośrednie połączenia transoceaniczne.

Zmiana do 2018 roku

Jednak wszystko ma się zmienić na koniec 2017 roku kiedy inwestycja dotycząca przebudowy Obrotnicy nr 2 dobiegnie końca. A gdyńskie terminale tylko na to czekają. Mają już infrastrukturę niezbędną do obsługi dużych statków kontenerowych. Są to m.in. suwnice o zasięgu 19 i 22 rzędów.

Przetarg w ramach zadania inwestycyjnego: ”Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia- Etap I.” obejmuje w szczególności wyburzenie części pirsów nr II i III, przebudowę Nabrzeża Gościnnego, budowę nowego stanowiska dla doku pływającego Stoczni Marynarki Wojennej oraz roboty czerpalne. Poniżej możecie obejrzeć plan przebudowy Obrotnicy nr 2.

 

Koniec z portem feederowym

Jest to dopiero początek całego projektu na kolejne lata planowane są dalsze działania, które obecnie są w trakcie projektowania, a wykonane mają zostać w latach 2018 – 2020. Obejmują one poszerzenie do 280 i pogłębienie do 17 metrów toru podejściowego, pogłębienie do 16 metrów akwenów wewnątrz portu i poszerzenie do 140 metrów wejścia wewnętrznego.

Wszystko prowadzi do tego, aby hasło „Gdynia portem głębokowodnym” stało się rzeczywistością. Jeśli plan inwestycyjny przebiegnie zgonie z planem będzie tak już niedługo. Pomyślne jego przeprowadzenie sprawi, że Port Gdynia będzie dysponował pięcioma nabrzeżami przystosowanymi do przyjmowania statków o zanurzeniu do 15 metrów – dwoma kontenerowymi i trzema masowymi.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS