Gdynia: Połączenie z portem za 900 mln zł - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Krajowe - Gdynia

Gdynia: Połączenie z portem za 900 mln zł

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl/ trojmiasto.pl 23.10.2015

PARTNER DZIAŁU


 

Gdynia: Połączenie z portem za 900 mln zł
fot. Port Gdynia

Zobacz więcej na temat:

Inwestycje drogowe
Port Gdynia
OPAT

Więcej z regionu:

Gdynia

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ma powstać za 5-6 lat i kosztować ok. 900 mln zł. Docelowo połączy ul. Morską z portem w Gdyni. Jak informuje portal „trójmiasto.pl” – w sprawie budowy Drogi Czerwonej został podpisany, przez gdyńskich samorządowców, Zarząd Morskiego portu Gdynia oraz Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, list motywacyjny.
Przestarzała estakada

Dotychczas ciężarówki dojeżdżające do portu poruszały się Trasą Kwiatkowskiego i przez estakadę dostawały się do gdyńskiej przystani. Jednak sama estakada składa się ze starej i nowej części. Ta druga, nie była w stanie wytrzymywać nadmiernych obciążeń i wymagała częstych remontów.

– Obliczyliśmy, że dostosowanie jej do wymogów drogi krajowej wymagałoby czterech lat prac. To cztery lata zamykania po co najmniej jednym pasie ruchu, czyli cztery lata ogromnych uciążliwości dla kierowców, a właściwie kompletny paraliż portu – mówi wiceprezydent Gdyni Mark Stepa. – Jego władze mogłyby w takim przypadku wyburzyć infrastrukturę i zacząć hodować pieczarki. Oczywiście nie wchodzi to w rachubę, bo razem ze Szczecinem i Świnoujściem gdyński port ma kluczowe znaczenie dla polskiej gospodarki – dodaje.

Droga inwestycja

W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest budowa dodatkowej drogi do portu. Będzie ona jednak wyjątkowo droga. Jej szacowany koszt to ok. 900 mln zł. Już sam pierwszy etap, przewidujący budowę drogi mającej po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, pochłonie 666 mln zł. W takiej sytuacji, tylko do pierwszego etapu, miasto musiałoby dołożyć ok. 100 mln zł. Część pieniędzy ma zostać pozyskana z Unii Europejskiej.

Rozwiązaniem kwestii finansowej może być przyznanie drodze statusu drogi krajowej. Jest to prawdopodobne ze względu na jej przeznaczenie. – W zeszłym roku z 19,4 mln ton towarów aż 2/3 dotarło do portu i wyjechało z niego transportem drogowym. Łatwo więc policzyć, że chodzi o 13 mln ton różnego rodzaju ładunków po prostu przywiezionych ciężarówkami. Bez Drogi Czerwonej port nie będzie mógł się rozwijać, a w rozwój cały czas inwestujemy. W zeszłym roku ok. 200 mln zł, w tym roku niewiele mniej – podkreśla prezes zarządu Portu Gdynia, Janusz Jarosiński.

Co dalej?

Gdynia czeka na jeszcze jedną bardzo ważną inwestycję drogową. Do prawidłowego skomunikowania trójmiasta potrzebna jest jeszcze budowa Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Droga Czerwona, która sama w sobie jest znacznie droższa niż OPAT, może być początkiem drugiej inwestycji.

Cały tekst



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS