Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Pozostałe - Polska

Kolejna inwestycja CEMEX Infrastruktura z betonu wałowanego

| Redakcja źródło: RynekInfrastruktury.pl/ CEMEX Polska 15.04.2016

 

 

Kolejna inwestycja CEMEX Infrastruktura z betonu wałowanego
fot. CEMEX Polska

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Podążając za rosnącym zainteresowaniem technologiami betonowymi, spółka CEMEX Infrastruktura poszerza swoje portfolio wykonanych nawierzchni betonowych. Najnowsza inwestycja dotyczy infrastruktury drogowej na terenie jednego z zakładów w Świeciu.
Zwiększona popularność nawierzchni z betonu cementowego jest spowodowana dogłębną analizą wielokryterialną, wykonaną przez GDDKiA, która udowodniła, że budowa dróg o nawierzchniach betonowych przynosi oszczędności zarówno na etapie budowy jak i późniejszej eksploatacji. „Life Cycle Cost” - czyli łączny koszt budowy i eksploatacji jest nawet dwukrotnie niższy niż w przypadku nawierzchni bitumicznych. Potwierdzają to najnowsze analizy Politechniki Wrocławskiej (2016 r.).
Technologią, która pozwala wykorzystać zalety dróg betonowych oraz obniżyć koszty budowy dróg lokalnych i na terenach przemysłowych, jest beton wałowany z ang. RCC (Roller Compacted Concrete).

CEMEX Infrastruktura, specjalizujący się w projektach z użyciem betonu wałowanego, realizuje kolejną inwestycję w tej technologii, tym razem na terenie zakładu MONDI Świecie S.A. Projekt obejmuje wewnętrzny układ drogowy oraz 62 miejsca parkingowe dla samochodów osobowych i ciężarowych. Prace polegają na wykonaniu nawierzchni z betonu wałowanego o powierzchni około 18 000 m2 i grubości warstwy 20 centymetrów. Podbudowę dla nawierzchni betonowej stanowi 25 centymetrów mieszanki kruszyw związanych cementem o wytrzymałości C 6/9 MPa oraz 10 centymetrów warstwy mrozochronnej z piasku zagęszczanego mechanicznie.

Aktualnie prace zaawansowane są w około 50%, spółka CEMEX Infrastruktura wykonała do tej pory 13 000 metrów kwadratowych podbudowy oraz 7 500 metrów kwadratowych nawierzchni na tej inwestycji. Zakończenie prac planowane jest na maj 2016 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS