Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Pozostałe - Małopolska

Kraków: Trasa Łagiewnicka najtaniej za 802 mln zł

| Redakcja źródło: Urząd Miasta Krakowa/RI 21.11.2016

PARTNER DZIAŁU


 

Kraków: Trasa Łagiewnicka najtaniej za 802 mln zł
fot. Pixabay

Więcej z regionu:

Małopolska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę Trasy Łagiewnickiej. Ofertę z najniższą ceną i najkrótszą gwarancją złożyło konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman. Zaproponowało wykonanie zadania za 802 mln zł oraz udzielenie gwarancji do 48 miesięcy.
Teraz zamawiający ma 90 dni na ocenę ofert i podpisanie umowy z wybranym wykonawcą.

Najtańsza oferta  była jedyna, która zmieściła się w kosztorysie zamawiającego wynoszącym 810 mln zł. Kolejną pod względem ceny była propozycja złożona przez konsorcjum Mosty Łódź oraz ZUE, warta 856,7 mln zł.

W sumie w przetargu wpłynęło 6 ofert. Pozostałe złożyli: konsorcjum Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor wraz z Porr Polska Infrastructure, Astaldi, Impresa Pizzarotti oraz konsorcjum IDS-BUD wraz z Przedsiębiorstwem Budowy Kopalń PeBeKa i słowcką firmą Vahostav. Ta ostatnia oferta była najdroższą - konsorcjum oczekuje 1,451 mld zł.           

– Zadanie będzie podzielone na kilka etapów. Najpierw wykonawca będzie musiał przygotować projekt i uzyskać decyzje administracyjne. Następnie zostanie zrealizowana linia tramwajowa od os. Kurdwanów do ul. Zakopiańskiej – informuje, cytowany w komunikacie prasowym, Jerzy Marcinko, prezes spółki Trasa Łagiewnicka. Ten element ma być współfinansowany ze środków unijnych. Zgodnie z planem, wniosek o dotację będzie złożony do końca tego roku. Natomiast całość zadania ma być gotowa do 31 grudnia 2020 roku.

Jak podaje Urząd Miasta Krakowa, w ramach aktualizacji programu funkcjonalno-użytkowego przyjęto, że główny ciąg trasy będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Na odcinkach między węzłami, tam gdzie planowane jest poprowadzenie komunikacji autobusowej, wprowadzony będzie dodatkowy pas, przeznaczony wyłącznie dla transportu zbiorowego.

 
źródło: UM Kraków

Nie przewiduje się poprowadzenia ruchu autobusowego od Grota-Roweckiego do Kobierzyńskiej, w tunelach pod Turowicza i Herberta i pod Zakopiańską. Tam jezdnie będą miały pod dwa pasy – podaje Urząd Miasta. Realizacja projektu będzie efektem współpracy pomiędzy specjalnie powołaną spółką Trasa Łagiewnicka a Polskim Funduszem Rozwoju (PFR) EBI i banków komercyjnych.

Trasa Łagiewnicka – wraz z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką – jest jednym z elementów trzeciej obwodnicy Krakowa po zachodniej stronie miasta. To projekt kluczowy dla usprawnienia ruchu między dzielnicami Krakowa, w tym dla rozładowania korków na Alejach Trzech Wieszczów i uspokojenia ruchu w dzielnicach Zwierzyniec i Krowodrza.

Więcej na temat Trasy Łagiewnickiej pisaliśmy TUTAJ.




VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS