Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Polska

Kraków: Wschodnia obwodnica jednak w 2016?

| wlados wlados źródło: mk / Gazeta Wyborcza 06.02.2014

PARTNER DZIAŁU


 

Kraków: Wschodnia obwodnica jednak w 2016?
fot. GDDKiA

Zobacz więcej na temat:

Małopolskie
Inwestycje drogowe

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

17 firm zostało zaproszonych do składania ofert na budowę drugiego odcinka wschodniej obwodnicy Krakowa. GDDKiA liczy, że w najszybszym wariancie prace potrwają 27 miesięcy – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Choć oddanie drugiego kawałka wschodniej obwodnicy Krakowa jeszcze przed Światowymi Dniami Młodzieży w 2016 roku wydawało się niemożliwe – pisaliśmy o tym 28 stycznia – GDDKiA liczy jednak na dotrzymanie tego terminu.

 

Podpisanie umowy w czerwcu

 

Przetarg na dokończenie drogi ekspresowej S7 w Krakowie ogłoszono już siedem miesięcy temu, jednak ze względu na brak środków krakowski oddział GDDKiA dostał polecenie zawieszenia go po pierwszym etapie. Oceniono w nim możliwości finansowe chętnych firm. Pozytywną weryfikację przeszło wówczas 17 wykonawców i do nich teraz rozesłano informację o kontynuacji przetargu.

 

Oferty poznamy w połowie marca. Do tego czasy firmy mają dostarczyć GDDKiA swoje propozycje cenowe. Urzędnicy szacują, że do końca kwietnia potrwa ocenianie ofert, po czym zostanie wskazany zwycięzca przetargu. Można spodziewać się odwołań, jednak GDDKiA zakłada, że do końca czerwca powinno udać się podpisać umowę.

 

Najdroższy będzie most

 

Firmy będą starały się o kontrakt na budowę 4-kilometrowego odcinka, który połączy ulicę Igołomską z istniejącym odcinkiem trasy S7, biegnącym od węzła Bieżanów na autostradowej obwodnicy Krakowa po Rybitwy. Obwodnica będzie z pewnością dużą ulgą dla miasta. Część pojazdów, jadących od strony Rzeszowa w kierunku Warszawy, nie będzie już wjeżdżać do centrum. Podobnie samochody wjeżdżające ul. Igołomską do Krakowa będą mogły ominąć centrum w drodze na południe kraju lub na Śląsk.

 


Większy widok mapy

 

Kluczowym punktem inwestycji będzie budowa mostu nad Wisłą. W projekcie przewidziano dwie osobne przeprawy, liczące 700 m długości. Właśnie z powodu mostów, których budowa stanowi największą część kosztów inwestycji, przetarg zawieszono. Pierwotnie 4-kilometrowy odcinek był wyceniany nawet na 800 mln zł. Zmiany w projekcie i spadek cen na rynku budowlanym spowodowały, że projekt przeceniono na 600 mln zł. Dziś trudno przewidzieć ceny, jakie mogą zaproponować startujący w przetargu.

 

27 lub 30 miesięcy prac

 

Przetarg na wykonanie drogi i mostu przewiduje czas realizacji w ciągu 30 miesięcy: 27 miesięcy prac plus 3 miesiące zimowej przerwy. Co ciekawe, o jego wygraniu niekoniecznie zadecyduje najniższa cena – drogowcom zależy na czasie, premiowane będą więc firmy, które zobowiążą się zakończyć inwestycję w 27 miesięcy. W takim (optymistycznym) scenariuszu dwupasmówka między ulicą Igołomską a Rybitwami może być oddana w grudniu 2016 roku. GDDKiA zakłada jednak wstępnie, że wpuszczenie kierowców na obwodnicę byłoby możliwe już w połowie 2016 roku, a więc przed Światowymi Dniami Młodzieży, które odbędą się w Krakowie na przełomie lipca i sierpnia 2016 roku.

 

O terminie zakończenia inwestycji zadecyduje zimowa pogoda. Jeśli nie będzie przychylna, oddanie drogi trzeba będzie przełożyć na wiosnę 2017 roku. Jeszcze później, bo latem 2017 roku, pojedziemy tą trasą, jeśli przetarg wygra firma, która podpisze kontrakt na zakończenie inwestycji nie w 27, a w 30 miesięcy.

 

Cały artykuł




VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS