Partnerzy serwisu:

 

Komentarze | Lotniska - Polska

LOT musi przekonać do siebie pasażerów. Z inwestorami pójdzie łatwiej

| Bartosz Baca źródło: RynekInfrastruktury.pl 16.04.2016

 

zdjęcie autora

Bartosz Baca

założyciel i partner w BBSG

 

LOT musi przekonać do siebie pasażerów. Z inwestorami pójdzie łatwiej
fot. PLL LOT

Zobacz więcej na temat:

Ryanair
linie lotnicze
PLL LOT

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wraca temat LOT-u – niestety po raz kolejny w niezbyt dobrym kontekście. Po okresie względnego „spokoju”, zapewnionego przez środki z programu restrukturyzacyjnego, narodowy przewoźnik po raz kolejny może być zaraz w finansowych tarapatach. W efekcie, w dyskusji publicznej zaczynają się pojawiać wielkie wyzwania: „dokąd latać?”, „czym latać?”, „skąd wziąć na to pieniądze?” i „czy znajdzie się inwestor?”.
Są to zapewne pytania o charakterze zasadniczym, ale ja chciałbym zwrócić uwagę na trochę inny aspekt działalności LOT-u. Będąc wyznawcą „religii”, stawiającej w centrum rozważań każdej firmy usługowej jej klienta, po raz kolejny zwracam uwagę na znaczenie zadowolenia klientów z usługi oferowanej przez przewoźnika lotniczego. Można oczywiście zadać pytanie czy naprawdę w sytuacji, w której przetrwanie spółki po raz kolejny może stanąć pod znakiem zapytania, najważniejsze jest szlifowanie jej operacyjnej doskonałości, koncentracja na niuansach, związanych z doświadczeniem pasażera? Moim zdaniem tak. Zewsząd słyszymy, że LOT nie przedstawia realnej wartości w oczach potencjalnych inwestorów, a jednocześnie jak bardzo tego inwestora potrzebuje. Może więc pora zacząć tę wartość budować?

Wysoka ocena pracy przewoźnika przez pasażerów pewnie nie zastąpi zdrowej sytuacji finansowej czy wyraźnych perspektyw rozwoju, na które w pierwszej kolejności zwracaliby uwagę inwestorzy. Ale czy tytuł lidera usług dla pasażerów w tej części Europy, mogącego pochwalić się wysokim wskaźnikiem lojalności pasażerów, nie stanowiłby zachęty? Moim zdaniem LOT podstawy do walki o taką pozycję ma, ale musi w sposób systemowy podejść do poprawy doświadczenia jego pasażerów.

A tym, których nie przekonałem polecam przykład Ryanaira – przewoźnika, który od lat przez wielu traktowany jest jako symbol najwyższej doskonałości operacyjnej. I nawet ten doskonały Ryanair zmienił swoją filozofię i właśnie rozpoczyna trzeci rok realizacji programu „Always getting better”, nakierowanego na wzrost zadowolenia pasażerów. I na koniec cytat z Michaela O’Leary: „Gdybym wiedział, że bycie milszym dla klientów da tak dobre wyniki, zacząłbym to robić już lata temu”. On już się przekonał, teraz pora na nas.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS