Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Regulacje - Lublin

Lublin od 2017 roku zamyka się dla tranzytu

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfarstruktury.pl 22.10.2016

PARTNER DZIAŁU


 

Lublin od 2017 roku zamyka się dla tranzytu
fot. witd.gov.pl

Więcej z regionu:

Lublin

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Wprowadzenie nowej organizacji ruchu prawdopodobnie nastąpi chwilę po otwarciu dla ruchu zachodniej obwodnicy Lublina, czyli na początku przyszłego roku – komentuje dla portalu „Rynekinfrastruktury.pl” Karol Kieliszek z biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin. Zamknięcie miasta dla pojazdów o masie całkowitej powyżej 16 ton ma ostatecznie wyprowadzić tranzyt z ulic stolicy Lubelszczyzny.
Oczywiste jest, że po otwarciu obwodnicy duża część tranzytu ruszy nową drogą. Jednak władze miasta chcą mieć pewność, że te ciężarówki, które nie zmierzają prosto do Lublina nie będą jeździć po miejskich drogach. – Celem przyjętej uchwały jest całkowite przeniesienie ruchu tranzytowego na obwodnicę miasta. Z zakazu wjazdu do Lublina będą zwolnione te zestawy, których celem podróży jest Lublin – informuje rzecznik Urzędu Miasta Lublin.

Wyświetl większą mapę

Zmierzająca ku końcowi budowa zachodniego odcinka obwodnicy Lublina ma pozwolić skutecznie wyprowadzić ruch tranzytowy z ulic miasta. Trasa w obecnym kształcie (bez odcinka zachodniego) jeszcze nie daje alternatywy na ominięcie miasta zestawom jadącym od Rzeszowa w kierunku Zamościa. Jednak, po zakończeniu inwestycji, ten problem powinien zostać rozwiązany.

Które ulice mają najciężej?

Aktualnie najbardziej obciążoną ruchem pojazdów ciężarowych jest al. Kraśnicka, która jest częścią DK-19. To tędy wjeżdżają do miasta pojazdy jadące od południa, czyli od strony Rzeszowa. – To właśnie jej "da odetchnąć" budowany zachodni odcinek obwodnicy – komentuje dla portalu „RynekInfrastruktury.pl” przedstawiciel biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.

Inną obciążoną ulicą jest al. Solidarności stanowiąca dawną trasę W-Z i część DK-82. – Jest to naturalną konsekwencją tego, że pojazdy jadące od Rzeszowa al. Kraśnicką to właśnie tędy, póki co, kierują się na wschód czyli w kierunku Zamościa. Obecnie nie mają alternatywy, stąd tak wyczekiwane przez nas otwarcie dla ruchu obwodnicy pomiędzy węzłami Lublin – Węglin a Lublin – Sławinek, czyli zachodni odcinek obwodnicy – komentuje Karol Kieliszek. – Pojazdy ciężarowe, ale już w mniejszej skali niż to miało miejsce przed budową S17/S12 obserwujemy jeszcze na części DW835 przebiegającej w granicach miasta – dodaje.

Odpowiednie oznakowanie

Jak zapewnia urząd miasta – wprowadzenie rozporządzenia mają poprzedzić odpowiednie rozmowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Będą one dotyczyły m.in. wprowadzenia oznakowania, na drogach będących w zarządzie Generalnej Dyrekcji, które już przed poszczególnymi węzłami poinformuje kierowców zestawów na temat funkcjonującego w Lublinie zakazu i skieruje ich na odpowiednie trasy.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS