Partnerzy serwisu:

 

Kolej | Biznes - Polska

Massel: Coraz lepsze perspektywy kolejnictwa

| mg źródło: Rynek Infrastruktury 23.09.2011

 

 

Massel: Coraz lepsze perspektywy kolejnictwa
Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury (fot. Rynek Infrastruktury)

Zobacz więcej na temat:

Andrzej Massel
PKP LHS

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

- Wyraźnie perspektywy na przyszłość kolei w Polsce stają się coraz korzystniejsze. Jeszcze w tym budżecie unijnym są spore możliwości lokowania dofinansowania UE w projekty rewitalizacyjne. Będzie to bardziej widoczne w przyszłej perspektywie, przy zachowaniu racjonalniejszych proporcji z dużymi projektami modernizacyjnymi - uważa wiceminister infrastruktury ds. kolejnictwa, Andrzej Massel.

Minister Massel wziął udział w konferencji "PKP LHS - znaczący podmiot w sektorze transportu w regionie południowo-wschodniej Polski".

 

- LHS działa obecnie w warunkach dużej niepewności. Powinniśmy opracowując jej strategię brać pod uwagę możliwe uodpornienie się na wahania koniunktury. Temu służy dywersyfikacja. Na początku LHS woziła rudę i siarkę, ale teraz pojawiły się kruszywa, węgiel i w coraz większym zakresie intermodal - mówił Massel.

- Nie wszystko jednak jesteśmy w stanie przewidzieć. To, co może się stać za 20-30 lat w efekcie globalizacji, może dotknąć LHS. Tutaj trzeba zwrócić uwagę na Centrum Logistyczne w Sławkowie. Zarabianie na przeładunku jest tak samo dobre, jak zarabianie na przewozie. Należy prowadzić współpracę z przewoźnikami na normalnych torach, tak aby tworzyć dłuższe łańcuchy logistyczne, także w zakresie intermodalu - podkreślił podczas spotkania.

- Stan infrastruktury LHS przed 10 laty daleko odbiegał od tego, co mamy w tej chwili. Ograniczeń prędkości jest zdecydowanie mniej. Jeszcze lepiej widać to, jeśli chodzi o tabor kolejowy. Zwiększono możliwości przewozowe. Tymi samymi pociągami można przetransportować więcej ładunków - mówił wiceminister infrastruktury.

- Jak docelowo spółka powinna wyglądać? Zgadzam się z głosem, że trzeba zachować jej zintegrowaną formułę. Korzyści z tego modelu są najwyraźniejsze w USA. Ten model działa i musimy robić wszystko, aby w ramach zmian w prawie unijnym zabezpieczyć go również na przyszłość - podkreślil Massel. - Nie zgadzam się z tym, że konieczne jest wniesienie do spółki aportem linii nr 65. Jeżeli chcemy, żeby została ona własnością Skarbu Państwa, to być może należy traktować ją jak pozostałą infrastrukturę kolejową w Polsce - stwierdził.

Minister Massel skomentował także zaproponowane przez KIG usamorządowienie PKP LHS. - Co do zmiany układu właścicielskiego. Spółka potrzebuje teraz stabilności i oddechu. Ileż było moim zdaniem niepotrzebnej dyskusji nad planowanym przejęciem przez PKP Cargo. Jestem zwolennikiem usamorządowienia dworców kolejowych, ale czy usamorządowienie Przewozów Regionalnych było sukcesem? Moim zdaniem nie. Trzeba pamiętać o starej lekarskiej maksymie „po pierwsze – nie szkodzić” - podkreślił Massel.

- Rozpatrywany jest plan zwiększenia przepustowości LHS do 22 par pociągów. Ale do tego stanu trzeba dochodzić krok po kroku. Nie powinno być sytuacji, w której należy zainwestować bardzo dużo, aby zobaczyć efekty. Każdy projekt inwestycyjny jest wrażliwy na zmianę wartości pieniądza w czasie. Inaczej mówiąc, powinno nam zależeć na tym, żeby nakłady ponosić jak najpóźniej, a efekty odczuwać jak najwcześniej - stwierdził wiceminister infrastruktury ds. kolei.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS