Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Inne - Polska

MIR: Sprawa tunelu pod Świną przekazana do Polskich Inwestycji Rozwojowych

| wlados wlados źródło: pr / Rynek Infrastruktury 10.02.2014

PARTNER DZIAŁU


 

MIR: Sprawa tunelu pod Świną przekazana do Polskich Inwestycji Rozwojowych
fot. Visionstyler Press, flickr.com

Zobacz więcej na temat:

PIR

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Sprawa budowy tunelu łączącego świnoujskie wyspy Wolin i Uznam została przekazana do spółki Polskie Inwestycje Rozwojowe – poinformowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Budowa tunelu jest ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015, na liście zadań, których realizacja przewidywana jest po roku 2013. Do PDBK wpisany jest obecnie koszt tej inwestycji aż 1,27 mld zł. Ma to związek z koncepcją z 2009 r., zakładającą budowę dwóch nitek tunelu po dwa pasy. W 2010 r. uzyskano decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych dla tego wariantu. Należy jednak podkreślić, iż wiele wskazuje, że jest to już najprawdopodobniej kwota nieaktualna.

– Ministerstwo poprosiło Miasto Świnoujście o przedstawienie konkretnej propozycji finansowania inwestycji, biorącej pod uwagę możliwości pozyskania środków w ramach partnerstwa prywatno-publicznego oraz w oparciu o własne środki pochodzące z podatku od nieruchomości w związku z uruchomieniem terminalu LNG w Świnoujściu. Dostępne analizy i koncepcje zostały przez MIR przekazane do spółki Polskie Inwestycje Rozwojowe – czytamy w oświadczeniu przesłanym nam przez biuro prasowe MIR.

Przypomnieć należy, że ekspertyza przedstawiona przez władze Świnoujścia w MIR zakłada znacznie niższy koszt budowy tunelu niż kosztorys obowiązujący od 2009 r. Władze portowego miasta lansują bowiem obecnie pomysł budowy tylko jednej nitki, a szacowany obecnie koszt (zgodnie z ekspertyzą przygotowaną pod koniec 2009 r.) to 630 mln zł. Zgodnie z pomysłem UM Świnoujście, ze środków unijnych mogłoby pochodzić ok. 500 mln zł, a pozostałą kwotę miasto wyasygnowałoby we własnym zakresie. Wkład własny Świnoujścia mógłby pochodzić, według różnych wariantów, ze środków inwestora zewnętrznego (w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego), kredytu (spłacanego m.in. z podatku, który Świnoujście będzie otrzymywać od Polskiego LNG) bądź też z opłat za przejazd tunelem, gdyż jeden z wariantów zakłada, że będzie on płatny.

Arkadiusz Litwiński, zachodniopomorski poseł PO, pytany przez nas przed kilkoma dniami o szansę na realizację tunelu w Świnoujściu w najbliższych latach (w perspektywie 2014-20), powiedział że spodziewam się w najbliższych tygodniach konkluzji ze strony rządowej odnośnie tej inwestycji.




VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS