Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Lublin

Obejście Lublina okiem wykonawcy: najtrudniejsza była budowa wiaduktu

| Elżbieta Pałys źródło: Rynek Infrastruktury.pl 10.12.2016

 

 

Obejście Lublina okiem wykonawcy: najtrudniejsza była budowa wiaduktu
fot. Krzysztof Nalewajko / GDDKiA
Obejście Lublina okiem wykonawcy: najtrudniejsza była budowa wiaduktu
Obejście Lublina okiem wykonawcy: najtrudniejsza była budowa wiaduktu
Obejście Lublina okiem wykonawcy: najtrudniejsza była budowa wiaduktu
Obejście Lublina okiem wykonawcy: najtrudniejsza była budowa wiaduktu

Więcej z regionu:

Lublin

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kierowcy już jeżdżą drogą S19 omijającą Lublin od zachodu. Dwujezdniowa trasa między węzłami Lublin Sławinek i Lublin Węglin była realizowana od końca października 2014 roku. – Jednym z największych wyzwań podczas realizacji tego kontraktu było wykonanie wiaduktu kolejowego WK-6 – stwierdza przedstawiciel wykonawcy, firmy Budimex.
Zachodnia obwodnica rozpoczyna się na węźle Sławinek, który spina drogi S12, S17 i S19 i prowadzi do węzła Lublin Węglin w Konopnicy pod Lublinem, gdzie włącza się do S19 – przyszłej Via Carpatia.

Za ok. 424 mln zł powstało prawie 10 km dwujezdniowej drogi oraz dwa węzły: Lublin Szerokie na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 830 oraz Lublin Węglin na skrzyżowaniu z przebudowanym odcinkiem drogi wojewódzkiej 747.

Budimex wybudował też m.in. 2 wiadukty w ciągu S19, 6 wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych, wiadukt kolejowy w ciągu linii kolejowej nr 7, przejazd gospodarczy, kładkę pieszo-rowerową i przejście dla zwierząt.

- Jednym z największych wyzwań podczas realizacji tego kontraktu było wykonanie wiaduktu kolejowego WK-6 – mówi Rafał Miśkiewicz, dyrektor Kontraktu. Chodzi o obiekt nad linią Warszawa – Dorohusk. Jak tłumaczy, pierwotny projekt przewidywał wykonanie wiaduktu kolejowego w postaci jednego przęsła w formie łuku Langera, co skutkowałoby wyłączeniem z eksploatacji jednego z torów (naprzemiennie) przez okres co najmniej roku.

- Aby skrócić ten okres, zaproponowaliśmy zmianę konstrukcji obiektu i technologii wykonania, czyli zbudowania wiaduktu w postaci ramy dwunawowej żelbetowej, o osobnej konstrukcji pod każdy tor oraz technologii budowy, polegającej na nasuwaniu konstrukcji. Skróciło to okres wyłączenia 1 toru do 2 tyg. – mówi przedstawiciel wykonawcy.

Dla realizacji wiaduktu zastosowano metodę, w której obiekt wybudowany był obok miejsca docelowego, a następnie nasuwany na właściwą lokalizacje. Operację wykonywano oddzielnie dla torów południowego i północnego. Pierwszą zrealizowano na przełomie maja i czerwca. Wymagało to zdemontowania toru na długości ok. 70 i wykonania wykopu, w którym powstały specjalne tory do nasuwania gotowej konstrukcji obiektu. Po nich przesunięto 2-tonowy obiekt. Podobną operację w sierpniu powtórzono na torze północnym.

Wszystkie roboty na zachodniej obwodnicy Lublina zostały zrealizowane do 29 listopada tego roku. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, w piątek 9 grudnia droga została oddana do użytku kierowców. Obecnie trasa ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przygotowano jednak rezerwę pod ewentualną budowę trzeciego pasa w przyszłości.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS