Partnerzy serwisu:

 

Porty | Biznes - Polska

Port Gdynia: Rosyjskie embargo może wpłynąć na polski rynek transportowy

| Rynek Infrastruktury źródło: Rynek Infrastruktury 19.08.2014

 

Port Gdynia: Rosyjskie embargo może wpłynąć na polski rynek transportowy
fot. T. Urbaniak, Zarząd Morskiego Portu Gdynia

Zobacz więcej na temat:

Port Gdynia

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Władze Portu Gdynia analizują, jakie mogą być skutki rosyjskiego embarga na polskie produkty. Zdając sobie sprawę, że embargo może wpłynąć na cały rynek transportowy w Polsce, zauważają jednocześnie, że patrząc tylko przez pryzmat gdyńskiego portu, jego wskaźniki przeładunków nie powinny się wskutek embarga w sposób znaczący zmienić.

– Rosja jest bardzo ważnym partnerem handlowym Polski. Dlatego też, nałożenie embarga na polskie produkty wpłynie w istotnym stopniu na polski rynek transportowy. Z uwagi na położenie geograficzne, duża część ładunków transportowana była dotychczas przy użyciu transportu lądowego i tu można spodziewać się skutków ostatnich działań rządu Federacji Rosyjskiej – ocenia w rozmowie z portalem rynekinfrastruktury.pl Adam Hoppe z Działu Marketingu i Rozwoju Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Port raczej nie odczuje embarga

Hoppe dodaje, że ZMPG nie posiada szczegółowych informacji dotyczących pochodzenia oraz ostatecznego przeznaczenia ładunków przeładowywanych na jego terenie, dlatego też trudno jest „na szybko” ocenić, jaki może mieć to wpływ na wielkość obrotów portowych w przyszłości. – Jednakże, na podstawie posiadanych przez nas danych, można stwierdzić, iż w strukturze przeładunków Portu Gdynia nie obserwuje się większych ilości towarów rolno-spożywczych kierowanych do Rosji, tym samym embargo Federacji Rosyjskiej nie będzie miało wpływu na obroty ładunkowe w naszym porcie – twierdzi Adam Hoppe.

 

– Do tej pory Rosja była odbiorcą bardzo wielu produktów. Siłą rzeczy, jeżeli rynek, przynajmniej częściowo, zostanie zamknięty, musi to wpłynąć na siatkę jego połączeń z resztą świata. Spodziewać się należy, iż ładunki przewożone dotąd do Rosji zostaną przekierowane na inne rynki, a system transportowy dostosuje się do nowej sytuacji – dodaje Hoppe.

Nasz rozmówca zauważa też, że w ostatnim okresie nastąpił istotny spadek przewozów skonteneryzowanych na rzecz branży motoryzacyjnej. Z uwagi na rozłożenie tego procesu w czasie, trudno jest, jego zdaniem wiązać to bezpośrednio z regulacyjnymi decyzjami władz Federacji Rosyjskiej.


W drodze po kolejny rekord

Gdynia jest trzecim największym polskim portem – po Gdańsku oraz kompleksie Szczecin/Świnoujście. W całym 2013 r. przeładunki w Porcie Gdynia wyniosły 17,7 mln ton i był to najlepszy wynik w ponad 90-letniej historii portu. Prawie na pewno wynik ten zostanie poprawiony: wskaźniki przeładunków w I półroczu 2014 r. (9,51 mln ton) były lepsze aż o 13,9% niż w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2013 r. Bardzo prawdopodobne zatem, że przeładunki w Gdyni przekroczą na koniec roku „magiczną” barierę 20 mln ton.




VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS