Partnerzy serwisu:

 

Porty | Porty i terminale - Zachodniopomorskie

Porty Szczecin i Świnoujście ze sprecyzowanym planem działania

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 21.12.2015

 

 

Porty Szczecin i Świnoujście ze sprecyzowanym planem działania
fot. Port Szczecin

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Porty Szczecin i Świnoujście podsumowują dobry rok 2015 i planują dalsze działania w kierunku zwiększenia ilości przeładunków w przyszłym. – Roczny wolumen przeładowywanych w naszych portach towarów to 23 mln ton. W przyszłym roku koncentrować będziemy się także na pracach związanych z kolejnymi inwestycjami – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Zbigniew Miklewicz.
Leonard Dolecki, portal „RynekInfrastruktury.pl”: Jak Port Szczecin podsumowuje ubiegły rok?

Zbigniew Miklewicz, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście: Był to rok jubileuszowy, obchodziliśmy 65. rocznicę polskiego zarządu w portach w Szczecinie i Świnoujściu. W mijającym roku zakończyliśmy inwestycje współfinansowane ze środków UE w ramach perspektywy 2007-2013, tj. na Półwyspie Ewa w Szczecinie oddaliśmy do eksploatacji zmodernizowane nabrzeże Zbożowe i wybudowane od podstaw nabrzeże Niemieckie. Porty wzbogaciły się o blisko 600 nowych miejsc postojowych dla ciężarówek wraz z zapleczem sanitarnym dla kierowców. Mamy nowe duże stanowisko promowe dla promów na Terminalu Promowym w Świnoujściu. Dodam także, że w bieżącym roku udało nam się pozyskać dwóch nowych dużych operatorów portowych w Szczecinie, a mianowicie Copenchagen Merchanes, który jest nowym inwestorem elewatora „Ewa” oraz Waimea Logistic Park 1 spółka należąca do grupy Waimea Holding, która wybuduje w szczecińskim porcie nowoczesne centrum logistyczne „Waimea Logistic Park – Port Morski Szczecin”. Zatem, nasze porty zmieniają swoje oblicze. Poprawiają tym samym swoją konkurencyjność.

Jakie są plany i główne cele Zarządu na przyszły rok?

Porty w Szczecinie i Świnoujściu, to porty uniwersalne obsługują każdy rodzaj ładunków z wykorzystaniem każdej technologii przeładunku i transportu. Dalej stawiamy na tę uniwersalność. Duże znaczenie w kształtowaniu obrotów przeładunkowych zespołu portowego odgrywa drobnica, szczególnie promowa i przeładunki ciężarowe, przewożące do Skandynawii polskie wyroby przemysłowe. Ponadto strategiczne znaczenie ma także przeładunek produktów rolnych oraz wyrobów przemysłu chemicznego. Niestety obserwujemy coraz niższe obroty w zakresie przeładunków węgla, koksu i rudy. Chcielibyśmy pozyskać dla portu strumień nowych ładunków, które zrównoważyłyby spadki obrotów wynikające z malejących przeładunków tradycyjnych dla naszego portu. Za istotny element tej polityki uważamy przeładunek produktów rolnych, to jest zbóż, kukurydzy, śruty sojowej i rzepakowej. Uważamy, że przeładunki w zakresie produktów chemicznych zapowiadają się równie obiecująco. Aktualnie przygotowujemy koncepcję zagospodarowania Ostrowa Grabowskiego. Byłby on miejscem zlokalizowania nowych terminali, które wkrótce poszerzyłyby ofertę portu. Roczny wolumen przeładowywanych w naszych portach towarów to 23 mln ton. W przyszłym roku koncentrować będziemy się także na pracach związanych z kolejnymi inwestycjami. Zatem planujemy kontynuację obranego kierunku i realizację Strategii Rozwoju do Roku 2027.

Jak Pana zdaniem na rozwój polskich portów wpłynie utworzenie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi?


Powołanie utworzenie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi to bardzo dobra wiadomość. To też dowód na to, że gospodarka morska i żegluga śródlądowa są ważnymi komponentami gospodarki narodowej. Liczymy na to, że zebranie w jednym ministerstwie spraw z zakresu branży morskiej wpłynie na to, że sygnały płynące z tego sektora gospodarki będą na szczeblu centralnym słyszalne, a problemy i wyzwania szybciej rozwiązywane.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS