Partnerzy serwisu:

 

Porty | Porty i terminale - Polska

Otwarcie się na większych gości priorytetem Portu Gdynia

| Franciszek Wolski źródło: RI 30.08.2019

 

Otwarcie się na większych gości priorytetem Portu Gdynia
fot. I, Jack11 Poland, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org

Zobacz więcej na temat:

Port Gdynia
Inwestycje
Porty

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Nowa obrotnica i pogłębienie akwenów portowych oraz przebudowa nabrzeży to kluczowe elementy rozwoju gdyńskiego portu – informuje Zarząd Morskich Portów Gdynia. Inwestycje te mają mieć strukturalne znacznie zarówno dla polskiej gospodarki jak i transeuropejskich sieci transportowych.
Zarządy portów morskich, pod których opieką znajdują się zawsze duże tereny, muszą jednocześnie odpowiednio koordynować wiele inwestycji. Nie inaczej jest w jednym z największych polskich portów – Gdyni.

Aby obiekt działał prawidłowo, konieczna jest także nadanie priorytetów poszczególnym działaniom. Dla Zarządu Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) obecnie najważniejsze jest zwiększenie swoich możliwości pod katem wielkości przyjmowanych statków. Dlatego jako kluczowe zadanie wymienia na jest przede wszystkim nowa obrotnica i pogłębienie akwenów portowych.

Portowi udało się pozyskać na te inwestycje unijne wsparcie. – Są to inwestycje o strukturalnym znaczeniu dla Polski i transeuropejskich sieci transportowych. W związku z tym uzyskaliśmy znaczące dofinansowanie dla inwestycji dotyczącej tych istotnych elementów rozwoju portu, pn. „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – Etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – Etapy II i III” – podaje ZMPG.

Podstawowym celem realizacji pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia jest właśnie umożliwienie zawijania większych statków. Mają one mieć maksymalną długość do 400 m, szerokość do 58 m i maksymalne zanurzenie do -15 m (obecne maksymalne zanurzenie wynosi -13 m). Dodatkowo, poprawione mają zostać warunki nawigacyjne i stan bezpieczeństwa budowli hydrotechnicznych. – Prace przy realizacji pierwszych etapów inwestycji trwają od września 2017 roku. Kluczowym elementem było przebudowanie Obrotnicy nr 2 wraz z przebudową Pirsu nr III oraz robotami czerpalnymi. W ramach prac zostanie także przeniesiony na nowe stanowisko dok pływający Stoczni Marynarki Wojennej – informuje zarząd portu.

Ponadto, dla zwiększenia bezpieczeństwa nawigacyjnego statków oraz zachowania odpowiedniej szerokości kanału niezbędne jest także poszerzenie Wejścia Pilotowego w celu osiągnięcia szerokości w dnie do 140 m i przebudowa Ostrogi Północnej na terenie Portu Wojennego oraz Nabrzeża Portowego z wygaszaczem falowania. Równolegle Urząd Morski w Gdyni wykona prace na torze podejściowym do portu.

– Oprócz inwestycji hydrotechnicznych realizujemy projekty mające na celu również rozwój z zakresu logistyki magazynowej i transportu morskiego. Chodzi tutaj o jeden z czterech magazynów wysokiego składowania przy ul. Logistycznej oraz budowę nowego Terminala Promowego. Nowa lokalizacja terminalu - przy Basenie im. Marszałka Piłsudskiego, zapewni połączenie z najważniejszymi lokalnymi i krajowymi drogami stanowiącymi istotny element transportowego korytarza międzynarodowej wymiany handlowej.

Usytuowanie terminala niesie za sobą również inne korzyści, wynikające ze skrócenia czasu nawigowania jednostek w porcie. Oszczędność czasu oraz polepszenie dostępności transportowej, to znaczące aspekty łańcucha logistycznego, które w efekcie przyczynią się do zwiększenia konkurencyjności portu – komentuje Zarząd Morskiego Portu Gdynia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5