Partnerzy serwisu:

 

Porty | Ochrona brzegów morskich i rzek - Zachodniopomorskie

Pogłębienie toru Szczecin – Świnoujście potwierdzone przez KE

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 09.04.2018

 

Pogłębienie toru Szczecin – Świnoujście potwierdzone przez KE
fot. Piotr Domradzki/ ums.gov.pl

 

Jak podaje Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (MGMiŻŚ) – inwestycja dotycząca pogłębienie toru wodnego między Szczecinem a Świnoujściem uzyskała oficjalną akceptację Komisji Europejskiej. Przedsięwzięcie może znacznie wpłynąć na pracę portu w stolicy województwa zachodniopomorskiego.
Akceptacja KE

Podczas spotkania ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka z komisarzem Karmenu Vellą, zajmującym się w Komisji Europejskiej tematami środowiska, gospodarki morskiej i rybołówstwem poruszony został m.in. temat inwestycji dotyczącej pogłębienia toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 metra.

Jak podaje MGMiŻŚ – projekt będzie realizowany zgodnie z planem i uzyskał akceptację Komisji Europejskiej. Projekt pogłębienia toru ma umożliwić wpływanie do portu w Szczecinie większym jednostkom. To ma znacznie wpłynąć na jego dalszy rozwój.

Unijna dotacja i przetarg

W grudniu 2017 roku Urząd Morski w Szczecinie, który prowadzi inwestycję, podpisał z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę o dofinansowanie przedsięwzięcia. Unijne wsparcie tego projektu wyniesie 1,18 mld zł, przy przewidywanym całkowitym koszcie równym 1,38 mld zł.

Następnie, ogłoszony został przetarg na wykonanie prac projektowych i budowlanych dotyczących modernizacji toru wodnego Szczecin – Świnoujście.

Przetarg

Pod koniec marca br. „Gazeta Wyborcza” podała, że postępowanie prowadzone przez Urząd Morski w Szczecinie napotkało na problemy. – „Potencjalni wykonawcy oskarżają Urząd Morski o fatalne przygotowanie dokumentacji i nierealne oczekiwania. To oznacza, że nieprędko doczekamy się realizacji inwestycji, a to groźba utraty unijnej dotacji na ten cel” – czytamy w artykule.

Tę informację zdementował jednak resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. – Informujemy, że postępowanie przetargowe dotyczące tej inwestycji jest w toku, a wszystkie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Obecnie nie ma żadnych podstaw, by mówić o jakimkolwiek zagrożeniu w jej realizacji, którego efektem miałaby być utrata dofinansowania unijnego. Nie ma także mowy o unieważnieniu postępowania przetargowego – czytamy w komunikacie MGMiŻŚ.

– W mojej opinii w tej sprawie nie chodzi wcale o źle przygotowaną dokumentację przetargową lub o nadmierne ryzyko prowadzenia prac, a Urzędowi Morskiemu w żadnym razie nie można zarzucić tu nierzetelności czy złej woli. Dokumentacja sporządzona jest w sposób typowy dla tego rodzaju robót – mówi pełnomocnik ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej ds. modernizacji toru wodnego do 12,5 m Andrzej Borowiec.

Prawdą jest jednak to, że termin składanie ofert był już przekładany przez zamawiającego dwukrotnie. Pierwotnie miał to nastąpić 27 lutego br., a aktualna data przypada na 16 kwietnia br. Dodatkowo, w przetargu pojawiły się cztery odwołania od trzech podmiotów (2 odwołania: Polski Związek Pracodawców Budownictwa, Po 1 odwołaniu: Budimex S.A. oraz Dredging International NV). Wnioski potencjalnych wykonawców przewidują wprowadzenie licznych zmian w Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia inwestycji.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS