Partnerzy serwisu:

 

Porty | Porty i terminale - Gdynia

PORR z najkorzystniejszą ofertą na obrotnicę w Porcie Gdynia

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfarstruktury.pl 26.06.2017

 

PORR z najkorzystniejszą ofertą na obrotnicę w Porcie Gdynia
fot. T. Urbaniak/ Port Gdynia

Więcej z regionu:

Gdynia

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zarząd Morskiego Portu Gdynia wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na rozbudowę Obrotnicy nr 2, która zostanie zmodernizowana w ramach projektu inwestycyjnego "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – Etap I”. Wartość zwycięskiej oferty, która należy do firmy PORR, wynosi prawie 28 mln zł
Przetarg

Najkorzystniejsza oferta została złożona przez firmę PORR i opiewała na 27,758 mln zł. Inne propozycje w przetargu napłynęły od firm Strabag, Energopol Szczecin, PORRA Warszawa, NDI Sopot, Korporacja Budowlana Doraco oraz konsorcjum spółek Budimex i Mostostal Kraków. Wszystkie oferty mieściły się w budżecie inwestora wynoszącym 41 mln zł.

Obecnie zamawiający czeka, aż minie okres przewidziany na składanie ewentualnych odwołań od decyzji. Będzie on trwać do 3 lipca. Potem, po złożeniu przez wykonawcę odpowiednich dokumentów, nastąpi podpisanie umowy. Inwestycja ma się zakończyć w styczniu 2018 roku.

Rozwój portu

Obecna sytuacja wygląda tak, że obrotnice, w zależności od przyjętych współczynników bezpieczeństwa, pozwalają na zawijanie do portu statków o długości od 300 do 330 metrów. Po powiększeniu Obrotnicy nr 2 wielkości te wzrosną do 370 – 400 metrów.

Limit wielkości statków, które mogą wpływać do portu blokuje w dużej mierze możliwości zlokalizowanych w głębi Portu Gdynia terminali kontenerowych BCT i GCT. Duże statki nie mogą się do nich dostać ze względu na brak możliwości obrócenia się na akwenach wewnętrznych. Przez to Gdynia pozostaje portem feederowym, podczas gdy rynek żeglugowy zdecydowanie preferuje bezpośrednie połączenia transoceaniczne.

Jest to dopiero początek całego projektu na kolejne lata planowane są dalsze działania, które obecnie są w trakcie projektowania, a wykonane mają zostać w latach 2018 – 2020. Obejmują one poszerzenie do 280 i pogłębienie do 17 metrów toru podejściowego, pogłębienie do 16 metrów akwenów wewnątrz portu i poszerzenie do 140 metrów wejścia wewnętrznego.

Dobre wyniki

Poza prowadzeniem projektu, który ma znacznie rozszerzyć możliwości gdyńskiego portu, zarząd może pochwalić się także dobrymi wynikami przeładunkowymi w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2017 roku. Jak podaje port – Gdynia jest obecnie liderem wśród polskich portów pod względem dynamiki wzrostu obrotu towarów. Wynosi ona obecnie 218%.

– Nasze bardzo dobre wyniki przeładunkowe potwierdzają , że Port Gdynia to dobra marka, znana z wysokiej jakości i wydajności przeładunkowej – podkreśla Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. – Tym samym rok 2017 zapowiada się jako kolejny rok rekordowych przeładunków – dodaje.




VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS