Partnerzy serwisu:

 

Porty | Porty i terminale - Gdynia

Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 25.02.2018

 

Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
fot. Leonard Dolecki
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]

Zobacz więcej na temat:

Port Gdynia
BCT

Więcej z regionu:

Gdynia

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zarząd Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) realizuje plan Port Gdynia 2030. Opiera się on na trzech głównych filarach rozwoju. Podstawowymi założeniami są: budowa portu zewnętrznego, budowa doliny logistycznej oraz poprawa dostępności lądowej do portu.
Port Zewnętrzny

Port Gdynia wykorzystał już większość dostępnego miejsca i potrzebuje nowych terenów inwestycyjnych. Rozwiązaniem tego problemu ma być budowa sztucznego nabrzeża, na którym powstać miałby głębokowodny terminal kontenerowy, który będzie w stanie obsługiwać największe statki na świecie.

Jak podaje ZMPG – projekt otrzymał „zielone światło” od polskiego rządu. Inwestycja ma być prowadzona w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Oznacza to jednak, że jego realizacja zależy również od tego czy pojawią się inwestorzy. Obecnie trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami. Możliwe, że w przedsięwzięcie zaangażują się terminale, które obecnie działają w Gdyni czyli BCT i GCT.

Dolina Logistyczna

Drugim flagowym projektem portu jest budowa centrum logistycznego w gminie Kossakowo. Inwestycja ma zwiększyć możliwości przeładunkowe portu i pozwolić na przyśpieszenie obrotu ładunków.

Dostęp od strony lądu

Najważniejszym projektem w zakresie dostępności Portu Gdynia od strony lądowej jest budowa Drogi Czerwonej. Trasa ma mieć długość około 7 km. Projekt jej budowy podzielony jest na dwa etapy. Pierwszy obejmuje ok. 3,5-kilometrowy odcinek od węzła Gdynia Północ (w rejonie ul. Puckiej) do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Drugi natomiast ma być przedłużeniem tego odcinka o kolejne 3,5 km do ronda Karlskrona, gdzie powstaje nowy terminal promowy. Szacunkowe koszty budowy Drogi Czerwonej to obecnie około 700-800 mln zł.

Drugą sprawą w kwestii dostępności lądowej Portu Gdynia jest kolej. Tu liczy się zaangażowanie zarówno ze strony portu jak i rządu. – Realizowany jest program poprawy kolejowej dostępności Portu Gdynia. Ważną informacją w związku z tym jest to, że rozbudowa zostanie linia kolejowa nr 201 i 203 w kierunku Bydgoszczy – zaznaczył wiceminister infrastruktury Kazimierz Smoliński.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS