Partnerzy serwisu:

 

Porty | Porty i terminale - Rotterdam

Port Rotterdam: Nowoczesna żegluga dzięki współpracy z partnerami

| Franciszek Wolski źródło: RI 29.11.2019

 

Port Rotterdam: Nowoczesna żegluga dzięki współpracy z partnerami
fot. Port Rotterdam

Zobacz więcej na temat:

Innowacje
Porty

Więcej z regionu:

Rotterdam

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Żegluga śródlądowa może się wydawać środkiem transportu, który trudno rozwinąć i wkomponować w cały system przewozu towarów w porcie. Ułatwić sprawę mogą jednak nowoczesne narzędzia pozwalające zoptymalizować jej działanie. Wiedzą o tym władze Portu Rotterdam, które współpracują z firmą Nextlogic, która dostarcza zintegrowany system obsługi śródlądowych przepływów kontenerowych.
Współpraca

Najpierw należy zadać sobie pytanie: „kto powinien rozwijać port?”. Pierwsza odpowiedź przychodząca na myśl to oczywiście „jego zarząd”. To jednak nie do końca prawda. Włodarze portu zarządzają terenem, przeprowadzają na nim inwestycje, ale, co chyba najważniejsze, dobierają partnerów, którzy będą w tym miejscu prowadzić działalność. Ostatecznie, w dużej mierze to właśnie ci współpracownicy tworzą port i sprawiają, że poprawia on swoje wyniki.

W Rotterdamie, gdzie znajduje się największy port Europy, firmy działające na rzecz zwiększanie wydajności portu mają duże znaczenie. – Nieustannie szukamy sposobów, aby uczynić port mądrzejszym, wydajniejszym, lepszym i bardziej zrównoważonym. W wielu sytuacjach kluczem jest odpowiednia współpraca – podkreślają władze holenderskiego portu.

Przyszłość żeglugi śródlądowej

Aspektem, w którym współpraca rozwija się najprężniej, są oczywiście innowacje i nowe technologie. Ciekawym przykładem jest firma Nextlogic, która chce wprowadzić żeglugę śródlądową na wyższy poziom dzięki swojemu systemowi.

– Czasami, aż trudno nam sobie wyobrazić, że w największym porcie w Europie nie ma takiego systemu jak nasz – mówi przedstawiciel Nextlogic, Wouter Groen. – Uważam, że za trzy lata w Porcie Rotterdam nie będziemy w stanie wyobrazić sobie, jak to jest pracować bez Nextlogic. Nasz system w sprytny sposób zwiększa przewagę konkurencyjną największego portu w Europie – dodaje.

Problemem zapchane nabrzeża

Każdego roku około 2,5 miliona kontenerów jest ładowanych lub rozładowywanych na lub ze statków śródlądowych w Rotterdamie podczas około 18 tysięcy zawinięć do portów. Kilka terminali wskazało, że 10% planowanej pojemności nabrzeża ostatecznie nie jest wykorzystywane. Na przykład ze względu na zmianę planowania lub opóźnienia.

– W Nextlogic postanowiliśmy rozwiązać ten problem. Uznaliśmy, że w tym czasie można było obsłużyć znacznie więcej kontenerów. Byłoby tak gdyby statki były gotowe do wypłynięcia wcześniej. Wpadliśmy na pomysł jak stworzyć system pozwalający na zintegrowane planowanie obsługi śródlądowych przepływów kontenerowych – zaznacza przedstawiciel firmy.




Nieefektywni operatorzy utrudniają sobie życie
– W tej chwili sytuacja jest dosyć dziwna. Wszyscy operatorzy barek sami planują swoje działanie. Uważają, że w tym jak efektywnie dostosują swoje plany jest ich przewaga konkurencyjna. Niemniej jednak takie podejście jest niekorzystne zarówno dla nich jak i dla całego przepływu ładunków w porcie i poza nim – zaznacza przedstawiciel Nextlogic.
Proste rozwiązanie
– Nad naszym rozwiązaniem pracowaliśmy przez ostatnie pięć lat. Po długich konsultacjach z partnerami z branży okazało się, że kluczem jest zintegrowane planowanie. Proponujemy więc zintegrowane planowanie poprzez system cyfrowy, który śledzi wszystkie wezwania barek na poszczególnych terminalach – mówi Wouter Groen.
Docelowo Nextlogic będzie zapewniać codzienne planowanie około 200 statków śródlądowych i 15 terminali w Rotterdamie. – Jest to wyzwanie, ponieważ wymaga zaangażowania ze strony branży. Operatorzy będą musieli częściowo zrezygnować ze swojej samodzielności, ale pozwoli to im na zwiększenie zysków – dodaje.
Start już niebawem
– System jest obecnie w fazie próbnej. Wstępne wyniki są obiecujące. Oczywiście doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że będzie to wymagało ogromnych zmian w obecnym funkcjonowaniu żeglugi śródlądowej w Rotterdamie. Dodatkową trudnością jest to, że aby nasze rozwiązanie miało sens musi z niego korzystać znaczna ilość operatorów. W tej chwili planujemy wdrożenie w pierwszej połowie 2020 roku – podje Wouter Groen.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5