Partnerzy serwisu:

 

Porty | Porty i terminale - Polska

Są odwołania w przetargu na przekop Mierzei

| Elżbieta Pałys źródło: RI 02.09.2019

 

Są odwołania w przetargu na przekop Mierzei
fot. RI

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Trzy firmy złożyły odwołania od wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na pierwszy etap prac związanych z przekopem Mierzei Wiślanej. Sprawą będzie się musiała zająć Krajowa Izba Odwoławcza.
19 sierpnia Urząd Morski w Gdyni dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na prace związane z planowaną budową kanału żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Wskazano konsorcjum N.V Besix, NDI S.A. I NDI Sp. z o.o., które złożyło najtańszą ofertę wartą 922,270 mln zł. Jak poinformował inwestor, od tej decyzji odwołały się trzy podmioty.

Teraz sprawa trafi do Krajowej Izby Odwoławczej. Jeśli wybór wykonawcy zostałby unieważniony, podpisanie kontraktu oddali się w czasie.

W ogłoszonym pod koniec 2018 r. przetargu, który dotyczy pierwszego etapu prac budowlanych wpłynęło 7 ofert. Wszystkie przekroczyły założony budżet – do najtańszej brakowało 274,434 mln zł (zamawiający przeznaczył na to zadanie 718,094 mln zł. Ofertę nieprzekraczającą miliarda złotych złożył jeszcze Budimex, który zaproponował wykonanie zadania za 992,528 mln zł.

Najdroższa oferta jest warta 1,448 mld zł.

W ramach tej części prac wykonane mają być m.in.: port osłonowy od strony Zatoki Gdańskiej, kanał żeglugowy ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, oznakowanie nawigacyjne, budynki techniczne, parkingi, punkt widokowy, nowy układ drogowy (w tym dwa ruchome stalowe mosty) oraz sztuczna wyspa na Zalewie Wiślanym.

Żeby zrealizować wszystkie prace potrzebne będą jeszcze dwa przetargi: na obudowę brzegów i roboty czerpalne oraz wykonanie robót pogłębiarskich na Zalewie Wiślanym.
Planowany kanał żeglugowy ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m. Przekop, według planu, ma być wykonany do 2022 roku.




Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5