Warmińsko-mazurskie oficjalnie popiera przekop Mierzei Wiślanej - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Porty | Żegluga - Warmińsko-mazurskie, pomorskie

Warmińsko-mazurskie oficjalnie popiera przekop Mierzei Wiślanej

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl/ PAP 26.04.2018

 

Warmińsko-mazurskie oficjalnie popiera przekop Mierzei Wiślanej
fot. MGMiŻŚ

 

Sejmik województwa warmińsko-mazurskiego zdecydowanie poparł inwestycję dotyczącą budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. We wtorek, 24 kwietnia, przyjął on stanowisko, w którym oświadcza, że przedsięwzięcie jest istotne dla rozwoju całego subregionu elbląskiego.
Odmienne zdanie województw

Jak podaje PAP – w przyjętym we wtorek stanowisku napisano, że warmińsko-mazurski sejmik "nieustannie popierał i popiera" inicjatywę budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Morzem Bałtyckim poprzez Zatokę Gdańską. W dokumencie zaznaczono, że inwestycja ma bardzo duże znacznie dla rozwoju całego subregionu elbląskiego, a w szczególności takich miast jak Elbląg, Tolkmicko, Frombork i Braniewo.

Ponadto 10 kwietnia br. sejmik województwa warmińsko-mazurskiego podjął uchwałę, w której wydał pozytywną opinię dla tego projektu.

Odmienne zdanie co do inwestycji ma jednak Mieczysław Struk. Marszałek województwa pomorskiego stwierdził, że przekop Mierzei Wiślanej to marnotrawienie publicznych pieniędzy i zagrożenie dla środowiska. Dodatkowo, jego zdaniem w kwestii tego projektu m.in. ignorowane jest zdanie mieszkańców.

Rządowe ratowanie Portu Elbląg

Przedsięwzięcie jest jednym ze sztandarowych projektów rządowych. Sytuacja staje się jednak problematyczna. Sam przekop miałby znajdować się na terenie województwa pomorskiego, a szlak wodny prowadziłby do Elbląga, który leży w województwie warmińsko-mazurskim.

Inwestycja ma kosztować ok. 800 mln zł. Szacunki te mogą być już jednak nieaktualne z uwagi na dynamiczne zmiany na rynku budowlanym. Głównym argumentem dla jej realizacji jest uniezależnienie portu w Elblągu od Federacji Rosyjskiej. Bez tej inwestycji sytuacja tej warmińsko-mazurskiej przystani będzie zmieniać się najprawdopodobniej ze słabej na jeszcze gorszą. Należy również zaznaczyć, że sam port, aby przyjmować znaczące ilości ładunku, potrzebowałby nie tylko tego przedsięwzięcia, ale również szeregu innych, które poprawiłyby jego infrastrukturę.

Pojawiały się również głosy, że przekop Mierzei Wiślanej miałby mieć znaczenie militarne, jednak biorąc pod uwagę bardzo małą głębokość Zalewu Wiślanego ten argument wydaje się być wątpliwy.

Pozostaje więc pytanie, czy samo uratowanie portu w Elblągu jest warte tej (a nawet znacznie wyższej) kwoty?



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS