Rynasiewicz: Do 2020 roku 27% dróg będzie budowanych w betonie - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Regulacje - Polska

Rynasiewicz: Do 2020 roku 27% dróg będzie budowanych w betonie

| Emilia Derewienko źródło: RynekInfrastruktury.pl 17.12.2014

PARTNER DZIAŁU


 

Rynasiewicz: Do 2020 roku 27% dróg będzie budowanych w betonie
fot. WW

 

Do roku 2020 27% budowanych nawierzchni w Polsce będzie powstawać w technologii betonowej. Pozostała część będzie budowana w asfalcie – poinformował Komisję Sejmową Zbigniew Rynasiewicz, wiceszef w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.
Wiceminister Zbigniew Rynasiewicz oraz przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaprezentowali plany projektów drogowych do roku 2020. Właśnie wokół tematu technologii, w jakiej miałyby być budowane nowe drogi, rozgorzała największa dyskusja.

GDDKiA twierdziła, że zastosowanie betonu niesie ze sobą liczne korzyści, ale zarazem technologia ta jest trudniejsza w zastosowaniu. Nawierzchnia betonowa dla dróg ekspresowych i autostrad cechuje się bowiem dużą odpornością na zmianę temperatur i sztywnością przy obciążeniach, natomiast budowa dróg w tej technologii wymaga znacznie więcej precyzji niż prace asfaltowe. Zastosowanie nawierzchni asfaltowej umożliwia z kolei szybkie wykonanie ewentualnych remontów. Drogi te charakteryzuje także dobra przyczepność kół.

Przedstawiciele GDDKiA oraz obecni eksperci argumentowali ponadto, że obie technologie zaczynają być bardzo zbliżone do siebie jeśli chodzi o ceny wykonawstwa, chociaż technologia betonowa uważana jest za droższą. Barbara Dzieciuchowicz, p.o. prezesa Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, stwierdziła, że obie technologie są w budownictwie równorzędne.

W technologii betonowej powinno zostać wybudowane łącznie około 810 km nowych dróg. Chodzi m.in. o trasy A1 Tuszyn-Pyrzowice, Południową Obwodnicę Warszawy, Obwodnicę Metropolitalną Trójmiasta i odcinki wylotowe z Warszawy i Krakowa.

Posłowie jednak mieli wiele zarzutów do przedstawionych koncepcji. Andrzej Adamczyk, wiceprzewodniczący Komisji Infrastruktury oraz poseł Prawa i Sprawiedliwości zwrócił uwagę na to, że branża budowlana, która przez lata podnosiła się z kryzysu, została niemile zaskoczona tym rozporządzeniem i nie zdąży się odpowiednio przygotować na nowe regulacje odnośnie budowy dróg.

Zbigniew Rynasiewicz, wiceszef MIR-u przekonywał, że rozumie zaniepokojenie branży, gdyż do tej pory zdecydowana większość dróg była budowana w technologii asfaltowej.

Jak podkreślali jednak przedstawiciele GDDKiA, odpowiadając na pytania, kładzenie nawierzchni betonowej rozpocznie się dopiero za 2-3 lata, a więc firmy zdążą się na to przygotować. Zaznaczyli także, że koszt budowy nawierzchni to jedynie 10% całości inwestycji drogowej, dlatego 27% dróg betonowych nie wprowadzi rewolucji na gruncie polskim.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS