Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Lubuskie

S3: Od dziś dostępne dwie jezdnie obwodnicy Międzyrzecza

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 17.10.2016

PARTNER DZIAŁU


 

S3: Od dziś dostępne dwie jezdnie obwodnicy Międzyrzecza
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Lubuskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Od dziś kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie obwodnicy Międzyrzecza. Choć inwestycja jest jeszcze w trakcie realizacji, kierowcy już teraz będą korzystali z łatwiejszego przejazdu tym fragmentem S3 w województwie lubuskim.
Zadanie polegające na budowie drugiej jezdni obwodnicy Międzyrzecza jest w realizacji od listopada 2014 roku. Kontraktowy termin ukończenia zadania to czerwiec 2017 roku. – Inwestycja jest wciąż w realizacji – podkreśla Anna Jakubowska, rzeczniczka zielonogórskiej GDDKiA. – Ukończone zostały prace na ciągu głównym i na węzłach skrajnych, czyli północnym i południowym. To pozwala na puszczenie ruchu po obu jezdniach – informuje.

Jak wyjaśnia naszemu portalowi przedstawicielka inwestora, ruch po obu jezdniach zostanie puszczony na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu. Cały czas prowadzone będą bowiem prace na środkowym węźle: Międzyrzecz Zachód (w miejscu przecięcia obwodnicy z drogą wojewódzką nr 137), który na razie nie będzie dostępny dla kierowców. Realizowane będą także roboty poza ciągiem głównym.

– To ciągle jest plac budowy i nie jest wykluczone, że na krótki czas znowu pojawią się zmiany i np. nowa jezdnia zostanie chwilowo zamknięta na potrzeby wykonania pewnych czynności – tłumaczy Anna Jakubowska.
 

Obwodnica Międzyrzecza ma długość 6,37 km. Jej pierwszy etap – jedna jezdnia – został zrealizowany w latach 2004-2006. Trwa dobudowa drugiej, zachodniej jezdni. Kontrakt na jej wykonanie, zawarty z Budimeksem, jest wart 102 mln zł.
Obwodnica Międzyrzecza omija miasto Międzyrzecz od zachodu. W całości przebiega po terenach niezabudowanych. Dobudowywana właśnie druga jezdnia będzie miała szerokość 10 m, w tym opaskę wewnętrzną o szerokości 0,5 m, dwa pasy ruchu w jednym kierunku każdy po 3,5 m oraz pas awaryjny o szerokości 2,5 m. Od istniejącej jezdni będzie ją dzielił pas rozdziału, którego szerokość waha się od 4,5 do 7 m.

W ramach realizowanego zadania zaplanowano 6 obiektów inżynierskich, w tym m.in. równoległy do istniejącego w ciągu obwodnicy 300 –metrowy most nad linią kolejową Wierzbno – Rzepin, drogą powiatową nr 11559 i rzeką Obra, a także równoległy do istniejącego wiadukt nad drogą wojewódzką nr 137.

Na terenie województwa lubuskiego znajduje się najdłuższy fragment drogi ekspresowej S3 prowadzącej od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin do granicy z Czechami – to aż 184 km. Obecnie w realizacji znajdują się także: druga jezdnia obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego (11,6 km), druga jezdnia na odcinku Sulechów – Nowa Sól (44 km) oraz odcinek od Nowej Soli do Kaźmierzowa (33,3 km).





VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS