Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - kujawsko-pomorskie

S5: Wiadukt nad linią kolejową pokrzyżował plany. Wniosek o ZRID wstrzymany

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 19.08.2016

 

 

S5: Wiadukt nad linią kolejową pokrzyżował plany. Wniosek o ZRID wstrzymany
fot. impure_with_memory, sxc.hu

Zobacz więcej na temat:


Inwestycje drogowe

Więcej z regionu:

kujawsko-pomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jeden spośród z wykonawców trasy ekspresowej S5 na terenie kujawsko-pomorskiego nie złożył jeszcze wniosku o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Drogowcy muszą bowiem przeprojektować wiadukt kolejowy, by dostosować się do planowanych inwestycji na kolei.
Kujawsko-pomorski fragment trasy ekspresowej nr 5 został podzielony na siedem odcinków. Przetargi na ich realizację zostały rozstrzygnięte w 2015 roku. Ogłoszono je w trybie zaprojektuj i wybuduj. W ubiegłym tygodniu minął zakładany termin, w którym wykonawcy mieli złożyć wnioski o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowej. Wnioski zostały złożone, jednak do kompletu zabrakło jednego. Chodzi o blisko 15-kilometrowy odcinek Aleksandrowo – Tryszczyn realizowany przez konsorcjum Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Trakcję PRKiI.

Wykonawcy tego odcinka planują złożyć wniosek w późniejszym terminie – poinformował portal „RyenkInfratsruktury.pl” rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału GDDKiA, Tomasz Okoński. Droga ekspresowa na tym odcinku będzie biegła w okolicach Maksymilianowa (na północ od Bydgoszczy) obiektem nad torami. Wykonawca drogi ekspresowej zaprojektował w tym miejscu obiekt z podporami. Takie rozwiązanie nie pasuje jednak do planów jednak do planów zarządcy kolejowego, który w przyszłości planuje w tym miejscu duże inwestycje. PKP PLK chciałby, aby powstał tam obiekt bez podpór.

– Dbając o finanse publiczne oraz chcąc uniknąć potencjalnych utrudnień w ruchu wynikających z ewentualnych przebudów torów i przebiegającej nad nimi trasy, już teraz zmierzamy do tego, by na drodze ekspresowej powstał docelowy, drogowy wiadukt – mówi Tomasz Okoński. 

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują dokumentację przedprojektową obejmującą rejon stacji Maksymilianowo w zakresie dwóch projektów: dla prac na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto, obejmującym linie 201 i 203 oraz dla prac na linii kolejowej C-E 65 na odcinku Chorzów Batory – Tczew – aktualizacja Studium Wykonalności.

W miejscu, gdzie trasa S5 będzie krzyżować się z liniami kolejowymi nr 201 i 131 planowana jest budowa wiaduktu kolejowego i bezkolizyjne skrzyżowanie linii 201 i 131. – W połowie lipca PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uzgodniły dokumentację budowy wiaduktu drogowego nad torami linii kolejowych nr 131 oraz 201, jako obiektu jednoprzęsłowego – poinformowało nasz portal biuro prasowe PKP PLK. Natomiast sama przebudowa stacji Maksymilianowo i budowa bezkolizyjnego skrzyżowania linii nr 201 i 131 jest planowana w latach 2020 – 2022.

Rzecznik bydgoskiej GDDKiA zapewnia, że na razie nic nie wskazuje na to, że zwłoka dotycząca wystąpienia o decyzję zezwalającą na rozpoczęcie robót drogowych mogłaby spowodować opóźnienia w realizacji S5.  

Pod koniec ubiegłego tygodnia do wojewody kujawsko-pomorskiego wpłynęły wnioski o wydanie ZRID dla odcinków: Nowe Marzy – Dworzysko (23,3 km) realizowanego przez firmę Impresa Pizaarotii&C.S.p.A., Dworzysko – Aleksandrowo (22,4 km), gdzie także wykonawcą jest Impresa Pizarotti& C.S.p.A. oraz Tryszczyn – Białe Błota (13,5 km) realizowanego przez konsorcjum firm: Polaqua i Dragados. Wnioski zostały złożone także na fragment Białe Błota – Szubin (9,7 km), czyli kolejny odcinek realizowany przez firmę Impresa Pizzarotti&C.S.p.A. oraz Szubin – Jaroszewo (19,3 km), gdzie wykonawcą jest konsorcjum firm: Trakcja PRKiI jako lider z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych Intercor w roli partnera. Na biurku wojewody jest także wniosek o pozwolenie na ostatni kujawsko-pomorski odcinek od Jaroszewa – do granicy województwa (25,1 km), który realizuje konsorcjum Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner).

Cała trasa drogi ekspresowej S5 ma być gotowa w 2019 roku.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS