Partnerzy serwisu:

 

Porty | Porty i terminale - Świnoujście

Świnoujście: Kończy się budowa nowego nabrzeża promowego

| Paweł Rydzyński źródło: morzaioceany.pl/RynekInfrastruktury.pl 05.11.2014

 

 

Świnoujście: Kończy się budowa nowego nabrzeża promowego
Terminal w Świnoujściufot. Paula 21, commons.wikimedia.org

Więcej z regionu:

Świnoujście

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jak zauważa portal Morza i Oceany, w południowej części portu w Świnoujściu powstaje nowe stanowisko promowe, które umożliwi przyjmowanie jednostek o maksymalnej długości 220 m. Będzie ono obsługiwać promy pasażersko-towarowe.
Portal zauważa, że realizacja tego przedsięwzięcia jest wyjściem naprzeciw obecnym trendom przewozów promowych na Bałtyku i oczekiwaniom armatorów, którzy zamierzają wprowadzać do eksploatacji coraz większe jednostki. Świnoujska inwestycja zakłada nie tylko budowę nabrzeża do obsługi promów typu RO-PAX, ale również budowę galerii pasażerskiej, rękawa pasażerskiego łączącego galerię z promem, estakady samochodowej z ruchomym pomostem bocznym i ruchomego pomostu dziobowo-rufowego. W ramach przedsięwzięcia rozbudowywane są także istniejąca infrastruktura drogowa, parkingi i place manewrowe.

Długość nowego nabrzeża, jak podaje portal Morza i Oceany, wynosić będzie 242,15 m, jego głębokość techniczna to 12 m. Nowopowstała infrastruktura portowa umożliwi przyjmowanie jednostek promowych o maksymalnej długości 220 m, tym samym – jak podkreślono w artykule – poprawi pozycję konkurencyjną świnoujskiego terminalu na rynku przewozów promowych. Koniec budowy planowany jest na jesień 2014. W połowie 2015 roku ma nastąpić ostateczne jej rozliczenie. Koszt całkowity inwestycji to 99 mln zł, dofinansowanie z UE to 49,6 mln zł.

* * *

Należy przypomnieć, że nie tak dawno Zbigniew Miklewicz, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście mówił w rozmowie z portalem RynekInfrastruktury.pl, że strategia rozwoju zespołu portowego Szczecin-Świnoujście określona do roku 2027, czyli obejmująca dwa pełne okresy unijnego planowania budżetowego, zakłada dążenie do tego, aby Szczecin i Świnoujście były wiodącymi portami na południowym Bałtyku.

– Aby tak się stało, musimy zadbać przede wszystkim o tworzenie dogodnych warunków rozwoju w obu portach. Priorytetem jest więc przede wszystkim dostęp do portów. Chodzi zarówno o poprawę parametrów dostępu od strony morza, jak i lądu. Jeżeli chodzi o parametry nawigacyjne, należy podkreślić przede wszystkim potrzebę modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m, czy też toru podejściowego do portu w Świnoujściu do głębokości 14,5 i 17 m. W tym celu istotne jest przygotowanie samych nabrzeży do obsługi większych statków i stąd nasze plany na modernizację nabrzeży zarówno w rejonie obsługi ładunków masowych, jak i w rejonie obsługi drobnicy. Inwestycje te pozwolą na uzyskanie przy nabrzeżach głębokości technicznej 12,5 m – zauważył Miklewicz.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS