Szydło: Rząd doprowadzi do budowy tunelu pod rzeką Świną - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Mosty - Zachodniopomorskie

Szydło: Rząd doprowadzi do budowy tunelu pod rzeką Świną

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 20.11.2015

PARTNER DZIAŁU


 

Szydło: Rząd doprowadzi do budowy tunelu pod rzeką Świną
fot. Djenan, flickr.com, CCA

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Premier Beata Szydło obiecała powstanie tunelu w Świnoujściu. Była to szybka reakcja na pytanie, zadane podczas pierwszego posiedzenia sejmu, przez posła partii Nowoczesna, Piotra Misiło. Premier nie zdradziła jednak kiedy, za ile i z jakich dokładnie środków miałaby zostać zrealizowana inwestycja. – Budowa tunelu lub mostu powinna zostać zrealizowana już dawno temu – komentuje dla Portalu „RynekInfrastruktury” poseł Sejmu RP, Piotr Misiło.
Miasto dostanie tunel

Podczas pierwszego posiedzenia nowego Sejmu RP posłowie zadali szefowej rządu multum pytań o długo oczekiwane inwestycje. Ważny temat poruszył m. in. Piotr Misiło. Zapytał on o budowę tunelu pod Świną. – Czy zamierzają państwo zrobić stałą przeprawę w Świnoujściu, zamiast obecnej promowej. Tunel czy też most? Jeśli tak, to kiedy i ile pieniędzy zamierzacie na to wydać – pytał Misiło.

Premier jeszcze w środę wieczorem zareagowała na pytanie w sprawie tej inwestycji. – W zakresie utworzenia stałej przeprawy w Świnoujściu należy stwierdzić, że trwają prace nad przygotowaniem tej inwestycji, w tym ustalenie struktury jej finansowania. Rząd rozwiąże ten problem i doprowadzi do budowy tunelu pod rzeką Świną – odpowiedziała premier Beata Szydło.

Sprawa niecierpiąca zwłoki

– Nikt kto kiedykolwiek próbował przedostać się ze Szczecina do Świnoujścia samochodem nie zadałby pytania czy lub dlaczego stała przeprawa przez Świnę jest potrzebna. W tym miejscu czeka się, stojąc w kolejce, od godziny do trzech godzin czekając na przeprawę na drugą stronę, a to w 2015 roku absolutnie irracjonalne – komentuje dla portalu „RynekInfrastruktury.pl” Piotr Misiło, członek komisji infrastruktury oraz gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Każdy dzień odwlekania inwestycji to stracone pieniądze. – Taka sytuacja przynosi duże straty zarówno te czysto ekonomiczne ale także i te społeczne. Budowa tunelu lub mostu powinna zostać zrealizowana już dawno temu. ERR tj. społeczna stopa dyskontowa dla tego projektu wynosi grubo powyżej 20%, a pełen zwrot zainwestowanego kapitału, wraz z całkowitym kosztem pieniądza, maksymalnie po 25 latach – dodaje Piotr Misiło.

Inwestycja za 800 mln zł

Budowa przeprawy pod Świną to jedna z obietnic Prawa i Sprawiedliwości z kampanii wyborczej. W zeszłym roku tunel został wpisany na listę inwestycji, które mają powstać do 2020 roku. Połączenie pomiędzy Wolinem a Uznamem ma mieć ponad 1,5 km długości. Według szacunków ma kosztować około 800 mln zł.

O kwestii budowy tunelu w Świnoujściu przeczytasz więcej tutaj.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS