Terminal LNG dostarczy gaz do statków i elektrowni? Decyzja w III/IV kwartale - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Energetyka | Porty i terminale - Polska

Terminal LNG dostarczy gaz do statków i elektrowni? Decyzja w III/IV kwartale

| sg źródło: Rynek Infrastruktury.pl 06.03.2013

 

Terminal LNG dostarczy gaz do statków i elektrowni? Decyzja  w III/IV kwartale
fot. Polskie LNG

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– W trzecim lub czwartym kwartale tego roku zapadną wiążące decyzje w sprawie oferowanych usług – mówiła na konferencji Transport Week 2013 w Gdańsku Katarzyna Chrulska, szefowa Departamentu Rozwoju w spółce Polskie LNG, budującej terminal LNG w Świnoujściu. – Zapotrzebowanie ze strony potencjalnych klientów jest, ale z drugiej strony musimy sprawdzić koszty finansowania tych przedsięwzięć i finansowej zasadności inwestycji – dodała.

Spółka Polskie LNG przeprowadziła tzw. market screening procedure, czyli badanie rynku w kierunku potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Badanie rynku zakończyło się w lutym tego roku.

 

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników procedury market screeningu. PGNiG zabukowało część dostaw z terminalu LNG. Mamy także informacje o dużym zainteresowaniu dostawami i możliwościami magazynowania surowca i wieloma innymi usługami, jak usługi załadowcze, czy bunkrowania – mówiła Katarzyna Chrulska.

 

Terminal może również dostarczać paliwo statkom napędzanym paliwem LNG. – W Unii Europejskiej jest silne poparcie dla tego typu rozwiązań – mówiła Katarzyna Chrulska. Rzeczywiście tzw. Dyrektywa siarkowa zaostrzyła 10-krotnie limity zawartości siarki w paliwie okrętowym. Przepisy mają zastosowanie do wszystkich statków o pojemności 400 GT i powyżej, operujące na Bałtyku, Morzy Północnym i Kanale La Manche. – To oczywiście świetna okazja dla naszego terminalu, który może zaopatrywać tego typu statki w LNG – zapewniała przedstawicielka spółki Polskie LNG. Jako potwierdzenie trendu wzrostu zapotrzebowania na tego typu statki podała Gdańskaą Stocznię Remontową, która już produkuje statki napędzane LNG. Polska branża stoczniowa może zatem na nowych przepisać skorzystać.

 

Jak wskazywała przedstawicielka Polskiego LNG, terminal ma potencjał stania się bałtyckim hubem, ponieważ może zaopatrywać w gaz nie tylko rynek polski, ale także litewski i innych krajów basenu Morza Bałtyckiego. – Możemy także zaopatrywać gazowe bloki energetyczne, ale ta kwestia czeka na finalną decyzję – ywjaśniała przedstawicielka władz terminala. – Możemy odgrywać wiodąca rolę w zaopatrywaniu w gaz Europy Centralnej jako element korytarza transportowego z północy na południe – dodała. Jak wyjawiła są plany połączenia terminalu z terminalem na chorwackiej wyspie Krk.

 

W pierwszym etapie eksploatacji terminal LNG pozwoli na odbiór 5 mld m³ gazu ziemnego rocznie. W kolejnym etapie, w zależności od wzrostu zapotrzebowania na gaz, możliwe będzie zwiększenie zdolności wysyłkowej do 7,5 mld m3, bez konieczności powiększania terenu, na którym powstanie terminal. W terminalu LNG w Świnoujściu planowana jest budowa dwóch zbiorników o standardowej wielkości - takich, jakie są stosowane w innych terminalach na świecie, tj. o pojemności 160 tys. metrów sześciennych.

 




VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS