Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Mosty - Warszawa

Trasa Mostu Krasińskiego może być tańsza

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 12.10.2015

 

 

Trasa Mostu Krasińskiego może być tańsza
fot. ZMID

Więcej z regionu:

Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Trwa postępowanie w sprawie uzupełnienia dokumentacji na budowę Trasy Mostu Krasińskiego. – Miasto ma przeznaczone na tę inwestycję ok. 700 mln zł. Spojrzeliśmy na nią i zapytaliśmy: „Dlaczego tak drogo?” – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” dr inż. Andrzej Berger z Mostów Gdańsk. Firmy, która zaproponowała najtańszą opcję w przetargu na uzupełnienie dokumentacji tej inwestycji.
Leonard Dolecki, portal „RynekInfrastruktury.pl”: W jaki sposób Mosty Gdańsk chcą wybudować Trasę Mostu Krasińskiego taniej niż jest to przewidziane?

Dr inż. Andrzej Berger, Mosty Gdańsk: Wiem, że jeśli taka inwestycja będzie zbyt droga, to zamawiający będzie ją odkładał tak długo, aż znajdzie na nią potrzebne pieniądze. To w przypadku tak dużej kwoty może trwać bardzo długo. Jeśli potrzebny jest mniejszy nakład to inwestycję łatwiej zrealizować. Pierwotny projekt przewiduje konstrukcję łukową, a takie są zazwyczaj droższe niż te konwencjonalne. My chcemy pozostawić pomysł łuku ale można zrobić to taniej. Przy obecnym założeniu łuk trafia w środek pomostu co oznacza, że cała konstrukcja jest poszerzona. Jak wiadomo, za każdy metr kwadratowy mostu trzeba zapłacić bo nic się nie pojawi za darmo, więc szukaliśmy innych pomysłów, które by spełniały wymogi opinii środowiskowej, a jednocześnie nie obciążały aż tak kieszeni zamawiającego.

Czy ten most jest niezbędny dla Warszawy?

W Warszawie potrzebne są nowe przeprawy przez Wisłę. Miasto nadal jest podzielone na prawobrzeżną i lewobrzeżną część i czasami ciężko się przedostać z jednej strony na drugą. Więc ten most, jak i kilka kolejnych, jest niezbędny. Oczywiście nowy most ma za zadnie odciążyć inne przeprawy i nie sprawić problemów mieszkańcom pobliskich terenów. Nikt w tym miejscu nie chce budować autostrady. Dyskusje nad tym czy mają tu się znaleźć dwa pasy ruchu, czy może jeden pas ruchu i bus pas nadal trwają. Ważnym elementem przeprawy ma być komunikacja tramwajowa. Nowa linia, którą będzie można pojechać z placu Wilsona prosto na Pragę pozwoli na szybszą komunikację.

Jakie trudności niesie ze sobą zadanie?

W tym przypadku ważnym aspektem jest trzymanie się pewnych założeń narzuconych z góry przez wcześniejszy projekt, który otrzymał decyzję środowiskową. Jeśli pozwolimy sobie na rozwiązania zbytnio odbiegające od pierwowzoru to stracimy tą decyzję i niemożliwe będzie dotrzymanie terminu. Dodatkowo, w ciągu Trasy Mostu Krasińskiego, będzie znajdować się kilka interesujących obiektów. Na pewno należą do nich węzeł z Wisłostradą oraz wiadukt nad torami kolejowymi po stronie praskiej. W tych przypadkach możemy pokusić się o różne ciekawe rozwiązania. Jeśli chodzi o węzeł z Wisłostradą, to ważne będzie rozładowanie ruchu w tym miejscu. Całe zadanie przewiduje budowę drogi aż do placu Wilsona i nie chcemy tam wprowadzić całego ciężkiego ruchu. W przypadku przeszkody jaką są tory kolejowe, możemy zaproponować konstrukcję stalową lub żelbetonową ale też można zrobić jakieś większe przęsło, które pokona cały obszar torów.

Co jest w tej inwestycji najważniejsze?

Sami jesteśmy warszawiakami. Chcemy, żeby ten most był jak najtańszy ale oczywiście jednocześnie jak najbardziej funkcjonalny i ułatwiający życie użytkownikom. Co za tym idzie nie chcemy podchodzić do jego budowy po najmniejszej linii oporu. Pokazujemy nowe rozwiązania, które mogą się okazać nie dość, że bardziej oszczędne to korzystniejsze.

Chcielibyśmy też żeby nowy most stał się charakterystycznym elementem miasta. Taką szansę daje. wcześniej wspomniany, łuk. Dziś mamy w stolicy dwa charakterystyczne przeprawy przez Wisłę z wysokimi pylonami. Są to most Świętokrzyski oraz Siekierkowski. Mam nadzieję, że most Krasińskiego również będzie ciekawym elementem architektury Warszawy.

Zapraszamy do udziału w IV Kongresie Infrastruktury Polskiej



22 czerwca 2016, Warszawa
Hotel Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79

Udział w kongresie jest bezpłatny!

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS