Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Wojewódzkie - Warmińsko-mazurskie

Warmińsko-mazurskie chce lepiej planować nowe inwestycje

| Edyta Wsół źródło: RynekInfrastruktury.pl 09.01.2015

 

 

Warmińsko-mazurskie chce lepiej planować nowe inwestycje
fot. UMWWM

Więcej z regionu:

Warmińsko-mazurskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Województwo warmińsko-mazurskie podejmuje działania, które sprawią, że środki na przedsięwzięcia drogowe będą wydatkowane efektywniej. – Chcemy jeszcze lepiej planować przyszłe inwestycje – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego.
„RynekInfrastruktury.pl”: Jakie są najważniejsze inwestycje drogowe na sieci dróg wojewódzkich, które Zarząd Województwa zamierza zrealizować w nowej kadencji?

Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego: Środki unijne, które wynegocjowaliśmy niedawno w regionalnym programie operacyjnym, pozwalają na kontynuację bardzo ambitnego programu modernizacji dróg wojewódzkich. Powiem tylko, że do połowy 2015 roku oddamy ponad 350 km dróg tej klasy. Większość inwestycji już zakończyliśmy. Dzięki oszczędnościom chcemy przeprowadzić jeszcze kilka działań m.in. odnowę bardzo ruchliwej drogi wojewódzkiej nr 544 z Działdowa w kierunku Mławy.

Jakie są zatem plany związane z nowym Regionalnym Programem Operacyjnym?

Budżet na drogi w RPO 2014-2020 to ponad 230 mln euro. W pierwszej kolejności zmodernizujemy DW-519 z Morąga do węzła na drodze ekspresowej S7 oraz DW-545 z Nidzicy w kierunku Szczytna. Pozostałe inwestycje są jeszcze analizowane.

W naszym Zarządzie Dróg Wojewódzkich powołaliśmy wydział, który zajmie się szczegółowym diagnozowaniem stanu dróg. Dzięki temu będziemy mogli jeszcze lepiej planować przyszłe inwestycje i dzielić środki znając dokładnie potrzeby na poszczególnych odcinkach. Sądzimy, że przyniesie nam to spore oszczędności, których oczywiście nie wycofamy z dróg, tylko przeznaczymy na poprawę stanu kolejnych tras.

Które z zapisanych w Kontrakcie Terytorialnym inwestycje są najważniejsze z punktu widzenia województwa?

Kluczowym działaniem jest z pewnością dokończenie budowy drogi S7 w granicach województwa oraz ekspresowego łącznika tej sieci z Olsztynem (S51) wraz z obwodnicą miasta. Wszystkie te inwestycje są w kontrakcie terytorialnym i to na liście podstawowej. W przypadku niektórych odcinków poznaliśmy już nawet wykonawców.

Za trzy lata nasze największe miasta – Olsztyn i Elbląg – będą miały znacznie lepsze połączenie drogowe z Warszawą i Trójmiastem. Wpłynie to na gospodarkę całego regionu. Na przykładzie Ostródy i inwestycji tam prowadzonych widzimy jak ważne jest dobre skomunikowanie.

Czy w Kontrakcie Terytorialnym ujęto inwestycje komunalne?

Jest kilka takich przedsięwzięć, m.in. budowa elektrociepłowni w Olsztynie, która jest na liście warunkowej. Na liście podstawowej są z kolei działania dotyczące wsparcia projektów ciepłowniczych, ekologicznego transportu, czy rewitalizacji gospodarczej i społecznej miast sieci Cittaslow. W dokumencie nie wskazano dokładnej formy realizacji tych przedsięwzięć.

Jakich inwestycji drogowych zabrakło natomiast w Kontrakcie Terytorialnym?

W Kontrakcie Terytorialnym znalazły się kolejne odcinki drogi krajowej nr 16 – trasy bardzo ważnej dla Mazur. Odcinek z Borek Wielkich do Mrągowa jest na liście podstawowej, pozostała część tj. z Mrągowa w kierunku Ełku, na liście warunkowej. Będziemy zabiegać, aby te odcinki jak najszybciej znalazły się w części podstawowej kontraktu. Podobnie jak DK-53 z Olsztyna do Szczytna, która będzie główną trasą prowadzącą do regionalnego lotniska.

Inaczej sytuacja wygląda z szesnastką na odcinku Ostróda – Iława. Choć trasa nie znalazła się w Kontrakcie Terytorialnym, będziemy rozmawiać z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, aby kontynuowała remonty w tym miejscu, będzie to bowiem ważna droga dojazdowa do nowej drogi ekspresowej S7.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS