Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Lokalne - Warszawa

Warszawa: Mieszkańcy chcą konsultacji w sprawie Trasy Mostu Krasińskiego

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 31.08.2015

 

 

Warszawa: Mieszkańcy chcą konsultacji w sprawie Trasy Mostu Krasińskiego
fot. ZMID

Więcej z regionu:

Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pięć warszawskich stowarzyszeń pisze petycję do Hanny Gronkiewicz-Waltz dotyczącą planowanej Trasy Mostu Krasińskiego. Ich zdaniem inwestycja zniszczy dzielnicę, spowoduje korki, a dodatkowo spowoduje opóźnienie realizacji innych, istotniejszych projektów. Mieszkańcy w ten sposób argumentują swoje zdanie i domagają się przeprowadzenia odpowiednich konsultacji społecznych, których przy planowaniu przedsięwzięcia przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie (ZMID) zabrakło.
Trasa nie da nic dobrego

Szacowany koszt inwestycji to ok. 700 mln zł. – Powinniśmy poczekać na zakończenie prowadzonych prac np. na moście Grota-Roweckiego. Władze powinny sprawdzić jak to działa. Pochopne budowanie dużego mostu w planowany miejscu może przynieść bardzo złe skutki – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Antonii Ożyński, prezes Stowarzyszenia Żoliborzan, które było jednym z pięciu składających petycję. – Nie mówimy tu już tylko o tym, że budowa Trasy Mostu Krasińskiego zniszczy naszą dzielnicę. Nie przyniesie także ona pozytywnych efektów pod względem komunikacyjnym. Samochody nie znikają i po zjeździe z tej trasy będą stały w gigantycznych korkach ponieważ most wpompuje duży ruch do centrum miasta – dodaje.

W petycji dokładnie wymienione są powody, dla których droga w takiej postaci jakiej chce ZMID nie powinna powstać. Jak czytamy w dokumencie taki plan kłóci się „Strategią Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy”, a wprowadzenie tak dużej ilości pojazdów do centrum miasta spowoduje nie tylko korki ale również zwiększy zanieczyszczenie powietrza. Dodatkowo mieszkańcy twierdzą, że budowa spowoduje likwidację jedynego terenu zielonego o charakterze rekreacyjnym na osiedlu Śliwice, a także zagrozi wpisanym do gminnej ewidencji zabytków budynkom przy ulicy Oliwskiej, pozostałości dawnej Kolei Nadwiślańskiej. Zniszczeniu może też ulec stara część Żoliborza, której budynki są wpisane do rejestru zabytków.

Zmiana koncepcji

Mieszkańcy proponują rozwagę w planowaniu dużych inwestycji miejskich oraz domagają się przeprowadzenia rozmów w sprawie tego projektu. – Ten most planowany był jeszcze przed wojną ale od tego czasu miasto bardzo się zmieniło. Naszym zdaniem przeprawa może powstać w tym miejscu ale niech to nie będzie most drogowy tylko tramwajowo-pieszo-rowerowy z dodatkowym pasem awaryjnym – mówi Antonii Ożyński. – Takie rozwiązanie proponowaliśmy już parę lat temu. Wtedy nam odmówiono z uwagi na to, że skoro i tak buduje się most za duże pieniądze to trzeba nim puścić ruch drogowy. Ale liczę na to, że myślenie o transporcie publicznym i sieci drogowej w Warszawie przez ten czas się zmieniło – dodaje.

Jak czytamy w petycji ostatnie rozmowy w tej sprawie zostały przeprowadzone osiem lat temu, a wnioski z nich wyciągnięte nie zostały uwzględnione. Mieszkańcy nie są przekonaniu, że przeprawa w tym miejscu jest potrzebna. Ich zdaniem na realizację czekają inne, ważniejsze projekty. „Czy pilniejszy jest kolejny most w północnej części miasta, w odległości 1,5 km od sąsiednich przepraw, czy też most na południu (odległość między mostem Łazienkowskim a Siekierkowskim wynosi ponad 3 km, a od mostu Siekierkowskiego do planowanego mostu autostradowego będzie ponad 7 km)? Czy nie warto przeznaczyć te pieniądze, które pochłonie most Krasińskiego, na przyśpieszenie budowy metra na Targówku i Bródnie, a budowę mostu rozpocząć dopiero po szybkim ukończeniu II linii metra?“ Czytamy w petycji.

Dokument do Hanny Gronkiewicz-Waltz został podpisany przez Stowarzyszenie Żoliborzan, Stowarzyszenie Nowy Żoliborz, Rada Kolonii Śliwice, Stowarzyszenie Zielone Mazowsze, Praskie Stowarzyszenie Mieszkańców „Michałów” oraz Ogród Warszawa Stowarzyszenie na rzecz Krajobrazu Kulturowego. Według członków tych organizacji niezbędne są konsultacje w sprawie inwestycji, które dostosują inwestycje tak, aby była ona korzystna dla miasta. Petycję można przeczytać i podpisać na stronie zmienmy.to.

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS