Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

 

KOMENTARZE

Śledź nas:

 

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Budimex

AKTUALNE WĄTKI

Regulacje Polska

Kaźmierczak: Trudno sobie wyobrazić realizację całego RPBDK

Kaźmierczak: Trudno sobie wyobrazić realizację całego RPBDK

- Ambitne plany dokończenia do 2033 r. spójnej sieci dróg ekspresowych i autostrad łączących wszystkie regiony kraju w ramach RPBDK są – moim zdaniem – w pełni uzasadnione. Są one jednak tak górnolotne, że powodzenie ich realizacji w takim wydaniu wydają mi się mało realne - pisze dr Damian Kaźmierczak, główny ekonomista Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa.

Wszystkie Polska

M&A bez tajemnic – transakcja sprzedaży / nabycia spółki lub przedsiębiorstwa dla rynku infrastruktury – zapisz się na bezpłatny webinar

M&A bez tajemnic – transakcja sprzedaży / nabycia spółki lub przedsiębiorstwa dla rynku infrastruktury – zapisz się na bezpłatny webinar

Zapraszamy na webinar organizowany przez kancelarię JDP oraz Polski Związek Pracodawców Budownictwa (PZPB), który odbędzie się 7.07.2021 r. w godz. 10:00 – 12:00.

Wszystkie Polska

Budownictwo infrastrukturalne musi skrócić czas realizacji obiektów

Budownictwo infrastrukturalne musi skrócić czas realizacji obiektów

Dekarbonizacja gospodarki to jeden z priorytetów na najbliższe lata. Sektor transportu w Polsce odpowiadał za znaczną część emisji CO₂, co oznacza, że właśnie na tym polu jest najwięcej do zrobienia, zarówno w kontekście zmiany postawy użytkowników jak i sprawnym realizowaniu inwestycji infrastrukturalnych, które umożliwią zredukowanie tzw. śladu węglowego. Proces od momentu koncepcji po oddanie obiektu trwa latami. Jednak samą realizację można przyśpieszyć przez odpowiednie dobranie rozwiązania geotechnicznego, technologii wykonania i surowców. Skrócenie procesu realizacji jest możliwe i znacznie wpływa na obniżenie emisji CO₂ do atmosfery – mówi Piotr Szturmowski, Dyrektor Oddziału Północ Soletanche Polska. 

Drogi Polska

Pośpiech przy wdrażaniu e-Toll nie ma uzasadnienia, ale przesunięcie terminu nie dziwi

Pośpiech przy wdrażaniu e-Toll nie ma uzasadnienia, ale przesunięcie terminu nie dziwi

Przesunięcie terminu wdrożenia nowego satelitarnego systemu poboru opłat e-toll o 3 miesiące absolutnie nie dziwi. Przeciwnie – cytując słynnego Kisiela – to nie kryzys, lecz efekt! Niewiele ryzykując można stwierdzić nawet, że i termin wrześniowy, biorąc pod uwagę chaos koncepcyjny, organizacyjny i opóźnienie prac, jest myśleniem czysto życzeniowym.

Drogi Polska i Unia

Nowe przepisy środowiskowe wydłużą realizację inwestycji

Nowe przepisy środowiskowe wydłużą realizację inwestycji

Każda inwestycja infrastrukturalna – drogowa, kolejowa czy lotniskowa – wiąże się z kosztami społecznymi i środowiskowymi. Zgodnie z istniejącymi już wymogami Unii Europejskiej, w procedurach przygotowania inwestycji zawsze waży się czy korzyści przewyższają koszty. Obecnie procedowana jest nowelizacja przepisów. Zgodnie z nowo procedowanym prawem każda strona, która w jakiś sposób będzie uważać się za pokrzywdzoną, uzyska bardzo mocne narzędzie do blokowania tejże „krzywdzącej” inwestycji. Na taki aspekt związany z procedowaną obecnie nowelizacją przepisów środowiskowych zwraca uwagę Renata Mordak, członek zarządu i dyrektor Pionu Transportu w Multiconsult Polska.

Drogi Polska

Kontrakty nadal bez implementacji matrycy ryzyk

Kontrakty nadal bez implementacji matrycy ryzyk

Zarówno obecny jak i poprzedni 2020 rok dla generalnych wykonawców największych inwestycji infrastrukturalnych w sektorze budownictwa drogowego i kolejowego w dalszym ciągu oznacza nierozwiązaną kwestię implementacji do zapisów umownych postanowień tzw. matrycy ryzyk, wypracowanej wspólnie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, PKP Polskie Linie Kolejowe SA oraz przedstawicieli branży budowlanej w ramach prac Forum Inwestycyjnego i Rady Ekspertów.

+ WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5