GDDKiA Lublin podsumowuje 2022 rok. Dużo się działo na S19, S17 i S12

fot. GDDKiA
Oddany do użytku został ostatni fragment S19 między Lublinem a Rzeszowem, podpisana została też umowa na zaprojektowanie i budowę S17 Zamość Wschód-Zamość Południe – 2022 rok podsumowuje lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jednym z ważniejszych momentów na drogach województwa lubelskiego było oddanie do użytku około 20-kilometrowego odcinka S19 między Niedrzwicą Dużą (pow. lubelski) a Kraśnikiem (powiatowe miasteczko). To ostatni fragment drogi ekspresowej między Lublinem a Rzeszowem. – Mieszkańcy Podkarpacia uzyskali szybkie połączenie z Warszawą, a kierowcy z woj. lubelskiego ekspresowo dotrą do autostrady A4 – podkreślają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Nowe drogi ekspresowe
W tym roku do „fazy realizacji” przeszły kolejne odcinki Via Carpatii na północ od Lublina do granicy woj. lubelskiego z woj. mazowieckim. W grudniu do wojewody lubelskiego trafił wniosek o wydanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla odcinka S19 od granicy województw lubelskiego i mazowieckiego do Międzyrzeca Podlaskiego. – W lipcu podpisaliśmy z firmą Stecol umowę na zaprojektowanie i budowę 22 km drogi S19 od Międzyrzeca Podlaskiego do Radzynia Podlaskiego. Podpisaliśmy też umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi S19, między Radzyniem Podlaskim a Kockiem z firmą Polaqua oraz od Kocka do Lubartowa z firmą Rubau Polska, o łącznej długości ok. 34 km – wyliczają urzędnicy.
Wcześniej, bo w kwietniu podpisana została umowa na zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej w ciągu S19. Chodzi o fragment o długości prawie 8 kilometrów, a wykonawcą będzie Polaqua. Obecnie wykonawca przygotowują dokumentację potrzebną do złożenia wniosku o wydanie ZRID.
Prace nad projektem budowlanym i dokumentacją niezbędną do wniosku o ZRID, prowadzi też wykonawca odcinka S19 z Lublina do Lubartowa, czyli firma Mota Engil Central Europe.
Nie tylko S19
W październiku ruszyła „faza realizacji” S17 na południe od Zamościa. – Podpisaliśmy kontrakt na zaprojektowanie i budowę odcinka Zamość Wschód-Zamość Południe, trasę o długości 12,5 km wybuduje firma Budimex. Była to pierwsza z trzech umów na realizację S17 między Zamościem a Hrebennem – przypominają urzędnicy.
Kolejne dwa kontrakty: na zaprojektowanie i budowę odcinków Zamość Południe - Tomaszów Lubelski Północ oraz Tomaszów Lubelski Południe - Hrebenne, o łącznej długości ok. 36 km, podpisane zostały w listopadzie z firmami Kolin Insaat oraz Budimex.
Zakończył się też ważny etap przygotowań do budowy obwodnicy Chełma w ciągu drogi S12. Złożony został wniosek o wydanie ZRID, a rozpoczęcie robót jest planowane w tym roku.
W 2022 r. nie zabrakło mniejszych inwestycji, np. zakończyła się przebudowa drogi krajowej nr 74 między Jarosławcem a Miączynem (pow. zamojski). Kierowcy mają do dyspozycji nową nawierzchnię, chodniki, bezpieczne skrzyżowania i przejścia dla pieszych.
Nowe drogi ekspresowe
W tym roku do „fazy realizacji” przeszły kolejne odcinki Via Carpatii na północ od Lublina do granicy woj. lubelskiego z woj. mazowieckim. W grudniu do wojewody lubelskiego trafił wniosek o wydanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla odcinka S19 od granicy województw lubelskiego i mazowieckiego do Międzyrzeca Podlaskiego. – W lipcu podpisaliśmy z firmą Stecol umowę na zaprojektowanie i budowę 22 km drogi S19 od Międzyrzeca Podlaskiego do Radzynia Podlaskiego. Podpisaliśmy też umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi S19, między Radzyniem Podlaskim a Kockiem z firmą Polaqua oraz od Kocka do Lubartowa z firmą Rubau Polska, o łącznej długości ok. 34 km – wyliczają urzędnicy.
Wcześniej, bo w kwietniu podpisana została umowa na zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej w ciągu S19. Chodzi o fragment o długości prawie 8 kilometrów, a wykonawcą będzie Polaqua. Obecnie wykonawca przygotowują dokumentację potrzebną do złożenia wniosku o wydanie ZRID.
Prace nad projektem budowlanym i dokumentacją niezbędną do wniosku o ZRID, prowadzi też wykonawca odcinka S19 z Lublina do Lubartowa, czyli firma Mota Engil Central Europe.
Nie tylko S19
W październiku ruszyła „faza realizacji” S17 na południe od Zamościa. – Podpisaliśmy kontrakt na zaprojektowanie i budowę odcinka Zamość Wschód-Zamość Południe, trasę o długości 12,5 km wybuduje firma Budimex. Była to pierwsza z trzech umów na realizację S17 między Zamościem a Hrebennem – przypominają urzędnicy.
Kolejne dwa kontrakty: na zaprojektowanie i budowę odcinków Zamość Południe - Tomaszów Lubelski Północ oraz Tomaszów Lubelski Południe - Hrebenne, o łącznej długości ok. 36 km, podpisane zostały w listopadzie z firmami Kolin Insaat oraz Budimex.
Zakończył się też ważny etap przygotowań do budowy obwodnicy Chełma w ciągu drogi S12. Złożony został wniosek o wydanie ZRID, a rozpoczęcie robót jest planowane w tym roku.
W 2022 r. nie zabrakło mniejszych inwestycji, np. zakończyła się przebudowa drogi krajowej nr 74 między Jarosławcem a Miączynem (pow. zamojski). Kierowcy mają do dyspozycji nową nawierzchnię, chodniki, bezpieczne skrzyżowania i przejścia dla pieszych.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |