Partnerzy serwisu:

7 chętnych do nadzorowania budowy Północnej Obwodnicy Krakowa

Leonard Dolecki 21.06.2018

7 chętnych do nadzorowania budowy Północnej Obwodnicy Krakowa
fot. GDDKiA
Małopolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty w przetargu na nadzór nad budową Północnej Obwodnicy Krakowa. Ich wartość mieści się w zakresie 11,6 – 27,4 mln zł.
Konkurs na nadzór

Krakowski oddział GDDKiA otrzymał oferty od firm: Aecom Polska (27,429 mln zł), MGGP (15,371 mln zł) oraz TPF (16,443 mln zł), a także konsorcjów: ECM Group Polska i JPLProject (14,744 mln zł), Multiconsult Polska i Ekocentrum (16,825 mln zł), Arcus i Integral (13,230 mln zł) oraz Inko Consulting i Drogowa Trasa Średnicowa (11,563 mln zł).

Budżet zamawiającego to 14,727 mln zł. Otrzymane przez niego propozycje zostaną ocenione pod względem ceny (60%), jakości (22%) oraz doświadczenia personelu konsultanta (18%).

Firma, która wygra przetarg będzie zobowiązana do zarządzania kontraktem i pełnienia nadzoru nad pracami dotyczącymi zaprojektowania i budowa drogi ekspresowej S52 na odcinku od węzła Modlnica do węzła Kraków Mistrzejowice.

Inwestycja w toku

W przetargu na samą realizację POK wystartowało ośmiu oferentów, z czego tylko jedna propozycja zmieściła się w budżecie zamawiającego. Ta jedyna oferta pochodziła od konsorcjum firm Stecol Corporation (Chiny) i Polbud Pomorze (Polska) i miała wartość 1,289 mld zł.

Cały czas trwa analizowanie propozycji, które otrzymał małopolski oddział GDDKiA. Według wypowiedzi ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka na antenie TVP – inwestor planuje latem podpisać umowę z wykonawcą. Niemniej jednak, wcześniejsze doświadczenia GDDKiA ze współpracy z chińskimi wykonawcami mogą powodować sceptyczne podejście do oferenta z najtańszą propozycję.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Program budowy dróg 2014-2023
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony