Partnerzy serwisu:

9 firm chce zaprojektować A18 Krzyżowa – Golnice

Leonard Dolecki 23.07.2019

9 firm chce zaprojektować A18 Krzyżowa – Golnice
fot. GDDKiA
Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty w przetargu na zaprojektowanie autostrady A18 na odcinku pomiędzy węzłem Krzyżowa a węzłem Golnice. Jest to drugie podejście do znalezienia wykonawcy tego zadania. Tym razem zamawiający otrzymał oferty mieszczące się w planowanym budżecie.
Inwestycja przewiduje prace dotyczące odcinka A18 Krzyżowa – Golnice o długości 3,667 km znajdującego się na ternie województwa dolnośląskiego. Cała ta trasa jest niezwykle ważna zarówno dla województwa dolnośląskiego, jak i lubuskiego (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Do GDDKiA trafiły oferty od firm: Lafrentz Polska (1,304 mln zł), IVIA (1,906 mln zł), Mosty Katowice (1,722 mln zł), Biuro Projektowe Trasa (982 tys. zł), LH Engineering (1,096 mln zł), Complex Projekt (1,372 mln zł), S.T.I. Polska (1,538 mln zł), Sweco Engineering (956 tys. zł) oraz Transprojekt Warszawa (1,682 mln zł). Wszyscy oferenci zaproponowali okres gwarancji równy 24 miesiące, a budżet zamawiającego wynosi 1,038 mln zł.

Teraz otrzymane propozycje zostaną ocenione zgodnie z kryteriami: cena (60%) oraz doświadczenie projektanta branży drogowej (40%). Według planu wykonawca ma zostać związany umową do końca grudnia 2023 roku.

Firma, która zostanie wybrana przez GDDKiA będzie zobowiązany do: opracowania dokumentacji dla tej trasy, wykonania materiałów do uzyskania Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU), pozwolenia na budowę (PnB) oraz Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID), a także do późniejszego udzielania odpowiedzi na pytania potencjalnych wykonawców startujących w postępowaniu na realizację prac budowlanych oraz do sprawowania nadzoru autorskiego nad przedsięwzięciem.

Jest to drugie podejście GDDKiA do zrealizowania tej inwestycji. Pierwszy przetarg został ogłoszony w marcu br. W kwietniu zamawiający otworzył oferty, które mieściły się w zakresie cenowym od 983 tys. zł do 2,792 mln zł, przy budżecie zamawiającego równym 826 tys. zł. Oznaczało to, że pierwotnie szacowana kwota została przekroczona o minimum 157 tys. zł. GDDKiA nie zdecydowała się na zwiększenie finansowania i unieważniła przetarg.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony