Partnerzy serwisu:

A1 obwodnica Częstochowy pod koniec roku?

Romanowska Magdalena 11.09.2019

arrow
arrow
A1 obwodnica Częstochowy pod koniec roku?
ffot. GDDKiA
A1 obwodnica Częstochowy pod koniec roku?
A1 obwodnica Częstochowy pod koniec roku?
A1 obwodnica Częstochowy pod koniec roku?
A1 obwodnica Częstochowy pod koniec roku?
A1 obwodnica Częstochowy pod koniec roku?
A1 obwodnica Częstochowy pod koniec roku?
Ukończenie obwodnicy Częstochowy stanęło pod znakiem zapytania, gdy umowa między zleceniodawcą a Salini Polska została rozwiązana. Sytuacji nie poprawił nierozstrzygnięty przetarg na nowego wykonawcę – żadna firma nie złożyła oferty na ogłoszenie GDDKiA. Mimo to część prac realizowana przez konsorcjum firm wydaje się iść zgodnie z planem.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad, roboty drogowe na odcinku autostrady A1 Częstochowa Północ – Blachownia toczą się na najwyższym stopniu zaangażowania. Przypomnijmy, że chodzi o zasadniczą część prac, określaną jako „roboty zabezpieczające” (w praktyce oznaczające wykonanie nawierzchni na całym odcinku), powierzoną trybie negocjacji konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe, Budimex i Budpol. Wciąż brakuje chętnych na wykonanie pozostałych robót, czyli oznakowania poziomego i pionowego, barier ochronnych, osłon energochłonnych i ekranów akustycznych.

Obwodnicą już w grudniu

Pomimo tych braków, terminem oddania wspomnianego odcinka do ruchu pozostaje 15 grudnia 2019 roku. Według danych GDDKiA 6 września na budowie pracowało ponad 600 osób, a prace budowlane i instalatorski wykonywane były przy wykorzystaniu około 300 jednostek sprzętowych. Zdaniem zleceniodawcy pozwala to na optymistyczne przewidywania co do zakończenia robót.

Prace trwają

W chwili obecnej na budowie trwa profilowanie i humusowanie skarp oraz wykonywane są roboty ziemne: wykopy i nasypy na wszystkich dostępnych frontach, również na drogach poprzecznych. Rozebrano niespełniające wymagań technicznych i kontraktowych warstwy podbudowy z kruszywa i warstwy technologicznej, a na odcinkach wykopowych wykonywane jest ulepszone podłoże z gruntu stabilizowanego cementem oraz warstwa mrozoochronną. Jednocześnie tam, gdzie jest już to możliwe, wykonywane są podbudowy: warstwy technologicznej z dwóch niezależnych mieszalników, oraz podbudowy z kruszywa łamanego. Układana jest również podbudowa z chudego betonu i nawierzchnia z betonu cementowego.

Beton do dwóch zespołów układających nawierzchnie dostarczany jest z dwóch wytwórni. Przystąpiono do robót konstrukcyjnych i wykończeniowych na wszystkich obiektach (zasypki przyczółków, układanie izolacji, wykonanie kap chodnikowych, płyt przejściowych, montaż desek gzymsowych, umocnienie stożków). Rozpoczęto również roboty brukarskie na drogach poprzecznych. Niezależnie wykonywane są roboty branżowe na sieciach wodociągowych, kanalizacji deszczowej oraz zbiornikach retencyjnych.

Wkrótce nowe negocjacje

Jednocześnie Generalna zapowiada, że jeszcze w tym tygodniu zostaną podjęte kolejne negocjacje z potencjalnym wykonawcą, który miałby zająć się wykonaniem elementów nieujętych w dotychczasowych zamówieniach, a niezbędnych do oddania do użytkowania ciągu głównego autostrady A1 i włączenia jej w istniejący ślad DK 1. Podpisanie umowy jest planowane jeszcze na ten miesiąc.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony