A2 do Mińska Mazowieckiego i węzeł Lubelska w rękach wykonawców

fot. GDDKiA
Polaqa zbuduje autostradę A2 między Warszawą a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Dziś podpisana została umowa na realizację trasy w trybie projektuj i zbuduj. Zawarto także umowę z wykonawcą strategicznego dla połączeń po wschodniej stronie stolicy węzła Lubelska. Wykona go Porr Polska Infrastructure.
– To odcinki ważne nie tylko dla Polski Centralnej, ale i dla Polski Wschodniej – mówił podczas podpisania umów wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński. – Wpłyną nie tylko na usprawnienie ruchu, ale także na zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Zdaniem Kwiecińskiego, drogi te mają także istotne znaczenie dla rozwoju. – Dzięki tym drogom, tereny inwestycyjne są znacznie bardziej atrakcyjne, co powoduje lepszy rozwój tej części kraju – mówił wiceminister rozwoju.
A2 na wschód od Warszawy
Przetargi na wykonanie dwóch odcinków składających się na autostradę między Warszawą a Mińskiem Mazowieckim wygrał ten sam wykonawca – firma Polaqua. Chodzi o odcinek od węzła Lubelska (bez węzła) do węzła Konik (z węzłem) oraz od węzła Konik (bez węzła) do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Dziś przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zawarli umowę z wykonawcą.
Pierwszy z fragmentów ma długość 5,58 km i kosztuje 200,2 mln zł. Wykonawca ma 29 miesięcy na jego realizację. Zakończenie prac planowane jest na przełomie czerwca i lipca 2020 roku.
Odcinek na wschód od węzła Konik liczy 9,19 km. Polaqua wykona go za 302,3 mln zł. Zrobi to w ciągu 29 miesięcy, co oznacza, że trasa powinna być gotowa w czerwcu 2020 roku.
Wykonawca zadeklarował, że projekt autostrady A2 zostanie wykonany w ciągu 5 miesięcy, natomiast pozostały okres realizacji to faza budowy, do której nie będą wliczane okresy zimowe.
Autostrada A2 na tym odcinku będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas.
Jak przypomniał podczas uroczystego podpisania umów na budowę odcinka autostrady w kierunku wschodnim minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, niedawno został zwiększony limit finansowy na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych 2014-2023, a sam program został zaktualizowany. – Zgodnie z tym programem A2 będzie realizowana do Białej Podlaskiej – powiedział Andrzej Adamczyk.
Węzeł Lubelska
Dziś zawarto także umowę na realizację w trybie zaprojektuj i wybuduj węzła Lubelska. To fragment drogi w ciągu S17 Warszawa Garwolin o długości tylko 2 km, jednak mający ogromne znaczenie dla połączeń po wschodniej stronie stolicy. Węzeł spina bowiem drogi S2 - Południową Obwodnicę Warszawy, A2 i S17 - przyszłe wschodnie obejście stolicy. Jego realizacja umożliwi m.in. ruch w kierunku Terespola, poprzez planowaną A2), w stronę Białegostoku drogą krajową nr 8 oraz do Lublina przyszłą drogą S17. Poprzez istniejącą i realizowaną Południową Obwodnicę Warszawy umożliwi także połączenie z zachodnim węzłem Konotopa autostrady A2.
Węzeł Lubelska zostanie zbudowany przez Porr Polska Infrastructure. Wykonawca dostanie za to 190,3 mln zł. Czas realizacji to 33 miesiące – kluczowy węzeł powinien być gotowy w październiku 2020 roku. To później niż planowane oddanie odcinków dróg, które spotkają się na węźle.
- W ramach kontraktu wykonawca węzła ma wyznaczone kamienie milowe, tak, aby w momencie oddawania do użytkowania trasy S2 i S17 ten węzeł już częściowo funkcjonował i była zapewniona przejezdność na najważniejszych kierunkach - informuje Tomasz Kwieciński z warszawskiej GDDKiA.
Kiedy ruszą prace
W terenie drogowców na tych odcinkach zobaczymy za kilkanaście miesięcy. W przypadku węzła Lubelska okres projektowania ma trwać 10 miesięcy, potem ok. 6 miesięcy może potrwać oczekiwanie na decyzję ZRID, a dopiero po jej wydaniu ruszą prace.
Na autostradzie A2 okres projektowania jest o połowę krótszy, zatem szacunkowo prace w terenie mogą ruszyć za ok. 1 miesięcy. Inaczej może być w przypadku fragmentu A2, dla którego zostało już wydane pozwolenie – chodzi o 4-km odcinek wraz z węzłem Konik. Tu część prac będzie mogła być realizowana wcześniej.
A2 na wschód od Warszawy
Przetargi na wykonanie dwóch odcinków składających się na autostradę między Warszawą a Mińskiem Mazowieckim wygrał ten sam wykonawca – firma Polaqua. Chodzi o odcinek od węzła Lubelska (bez węzła) do węzła Konik (z węzłem) oraz od węzła Konik (bez węzła) do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Dziś przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zawarli umowę z wykonawcą.
Pierwszy z fragmentów ma długość 5,58 km i kosztuje 200,2 mln zł. Wykonawca ma 29 miesięcy na jego realizację. Zakończenie prac planowane jest na przełomie czerwca i lipca 2020 roku.
Odcinek na wschód od węzła Konik liczy 9,19 km. Polaqua wykona go za 302,3 mln zł. Zrobi to w ciągu 29 miesięcy, co oznacza, że trasa powinna być gotowa w czerwcu 2020 roku.
Wykonawca zadeklarował, że projekt autostrady A2 zostanie wykonany w ciągu 5 miesięcy, natomiast pozostały okres realizacji to faza budowy, do której nie będą wliczane okresy zimowe.
Autostrada A2 na tym odcinku będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas.
Jak przypomniał podczas uroczystego podpisania umów na budowę odcinka autostrady w kierunku wschodnim minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, niedawno został zwiększony limit finansowy na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych 2014-2023, a sam program został zaktualizowany. – Zgodnie z tym programem A2 będzie realizowana do Białej Podlaskiej – powiedział Andrzej Adamczyk.
Węzeł Lubelska
Dziś zawarto także umowę na realizację w trybie zaprojektuj i wybuduj węzła Lubelska. To fragment drogi w ciągu S17 Warszawa Garwolin o długości tylko 2 km, jednak mający ogromne znaczenie dla połączeń po wschodniej stronie stolicy. Węzeł spina bowiem drogi S2 - Południową Obwodnicę Warszawy, A2 i S17 - przyszłe wschodnie obejście stolicy. Jego realizacja umożliwi m.in. ruch w kierunku Terespola, poprzez planowaną A2), w stronę Białegostoku drogą krajową nr 8 oraz do Lublina przyszłą drogą S17. Poprzez istniejącą i realizowaną Południową Obwodnicę Warszawy umożliwi także połączenie z zachodnim węzłem Konotopa autostrady A2.
Węzeł Lubelska zostanie zbudowany przez Porr Polska Infrastructure. Wykonawca dostanie za to 190,3 mln zł. Czas realizacji to 33 miesiące – kluczowy węzeł powinien być gotowy w październiku 2020 roku. To później niż planowane oddanie odcinków dróg, które spotkają się na węźle.
- W ramach kontraktu wykonawca węzła ma wyznaczone kamienie milowe, tak, aby w momencie oddawania do użytkowania trasy S2 i S17 ten węzeł już częściowo funkcjonował i była zapewniona przejezdność na najważniejszych kierunkach - informuje Tomasz Kwieciński z warszawskiej GDDKiA.
Kiedy ruszą prace
W terenie drogowców na tych odcinkach zobaczymy za kilkanaście miesięcy. W przypadku węzła Lubelska okres projektowania ma trwać 10 miesięcy, potem ok. 6 miesięcy może potrwać oczekiwanie na decyzję ZRID, a dopiero po jej wydaniu ruszą prace.
Na autostradzie A2 okres projektowania jest o połowę krótszy, zatem szacunkowo prace w terenie mogą ruszyć za ok. 1 miesięcy. Inaczej może być w przypadku fragmentu A2, dla którego zostało już wydane pozwolenie – chodzi o 4-km odcinek wraz z węzłem Konik. Tu część prac będzie mogła być realizowana wcześniej.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |