Partnerzy serwisu:

A2 pod Warszawą bez zwalniania. PPO Pruszków zlikwidowane

Redakcja/inf. pras. 18.06.2019

A2 pod Warszawą bez zwalniania. PPO Pruszków zlikwidowane
fot. GDDKiA
W poniedziałek wieczorem drogowcy wpuścili ruch na wszystkie pasy autostrady A2 w rejonie Pruszkowa. Kierowcy nie muszą już zwalniać, żeby ominąć nieczynny Plac Poboru Opłat – ten został zlikwidowany. Można przejechać na wprost dwoma pasami ruchu w każdą stronę, z prędkością do 140 km/h.
Roboty w tym miejscu rozpoczęły się 15 marca 2018 roku.

W ramach prac rozebrano jedenaście wysp segregacyjnych i wyremontowana została nawierzchnia betonowa. – Prace związane z rozbiórką prowadzone były w centralnej części PPO i nie powodowały utrudnień w ruchu, który odbywał się dwoma skrajnymi pasami po obu stronach placu – informuje GDDKiA.

Wcześniej w tym miejscu kierowcy ze względu na infrastrukturę nieczynnego placu poboru opłat, w tym zwężone fragmenty drogi, musieli zwalniać do prędkości 40 km/h.

W poniedziałek 17 czerwca organizacja ruchu została zmieniona. Kierowcy mogą już przejechać na wprost, dwoma pasami ruchu w każdą stronę, z dozwoloną prędkością do 140 km/h, czyli taką, jaka obowiązuje na autostradach.

– Inwestycję udało się zakończyć blisko 2 tygodnie przed planowanym terminem (zakończenie planowano na 30 czerwca). Najważniejsze, że przejazd przez nieczynny Punkt Poboru Opłat, zarówno w wakacje, jak i po nich, będzie szybszy i bezpieczniejszy dla podróżujących autostradą A2 – pisze w komunikacie GDDKiA.

Obecnie trwają prace związane z opracowaniem dokumentacji dla rozbudowy autostrady A2 Warszawa – Łódź. W marcu 2019 r. zostały podpisane umowy na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla poszerzenia o dodatkowe pasy ruchu autostrady A2 na odcinku węzeł Łódź Północ – węzeł Konotopa.

Rozbudowa autostrady A2 od Łodzi do Warszawy będzie polegać na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków - węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu.

Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie. Inwestycja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią.

Prace przygotowawcze będą prowadzone do 2021 roku. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony