Partnerzy serwisu:

Adamczyk: Najpierw infrastruktura dla komunikacji publicznej, potem ograniczanie ruchu

Elżbieta Pałys 13.02.2017

Adamczyk: Najpierw infrastruktura dla komunikacji publicznej, potem ograniczanie ruchu
fot. Pixabay
W najbliższym czasie raczej nie należy się spodziewać zakazu wjazdu do centrów miast pojazdom niespełniającym norm środowiskowym. – Samorządy natychmiast skorzystają z rozwiązań, które odblokują centrum. Tylko pytanie co samorząd zrobi, by ci, którzy nie mogą wjechać do centrów miast, mogli zostawić samochód na obrzeżach i szybko dojechać do centrum – mówił dziś w Radiu Kraków Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.
Wprowadzenie stref ograniczonego ruchu w centrach miast z pewnością poprawiłoby sytuację jeśli chodzi o komunikację w centrach miast, jak i emisję spalin – zgodził się minister. – Ale dzisiaj Polacy posiadają taki, a nie inny tabor samochodów osobowych, z których korzystają dojeżdżając do pracy, wykonując swoje podstawowe funkcje, które pozwalają normalnie funkcjonować. Musimy wybierać rozwiązania, które są korzystne dla obywateli – dodał.

Jak powiedział poranny gość Radia Kraków, jeśli zostaną stworzone regulacje umożliwiające samorządom tworzenie specjalnych stref w centrach, z pewnością samorządy z nich skorzystają. Chodzi jednak o to, by razem z zakazem wjazdu do centrów, powstała infrastruktura stanowiąca alternatywne rozwiązania dla samochodu.

– Budowa parkingów na obrzeżach, budowa systemu park&ride, to jest niezmiernie ważne – stwierdził Adamczyk. – Jeżeli użytkownikom często starszych samochodów, ale i często w średnim wieku: 8, 5, czy 10-letnich zapewnimy płynny dojazd do centrów miast, to wówczas będziemy szukali rozwiązań systemowych – powiedział. Obecnie, jego zdaniem, należy brać pod uwagę interes większości ludzi, dla których nowsze pojazdy są zbyt drogie.

Dopytywany czy oznacza to, że nie ma projektów takich rozporządzeń odparł: – Nad tym pracujemy. Dodał jednak, że potrzebne są systemy zachęt dla budowy parkingów, które będą dobrze skomunikowane z centrami miast środkami komunikacji publicznej. – Te rozwiązania muszą być kompleksowe. Jeszcze raz powtórzę: jeżeli samorządy będą miały taką szansę, oczywiście natychmiast z niej skorzystają. Tylko pytanie co w zamian? – mówił w Radiu Kraków Andrzej Adamczyk. – Właściciele samochodów starszych zostaną z problemem sami – dodał.

żródło
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony