Partnerzy serwisu:

Adamczyk: Nigdy do końca nie jestem spokojny – o żadną inwestycję

Redakcja 23.08.2018

Adamczyk: Nigdy do końca nie jestem spokojny – o żadną inwestycję
fot. LD
– O obwodnicę Radomia, którą wizytowaliśmy wczoraj i gdzie zostało 4 tygodnie właściwie kosmetycznych prac, też się niepokoję – mówił podczas rozmowy w „Radiu Kraków” minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk. Szef resortu podkreślał, że jest spokojny dopiero wtedy, kiedy po trasie jadą samochody.
Drogi w Małopolsce

Na antenie „Radia Kraków”, minister Andrzej Adamczyk, wypowiadał się na temat trwających inwestycji. – Odcinki zakopianki wyglądają imponująco, ale tam trzeba jeszcze włożyć mnóstwo pracy. Tak samo niepokoję się o przygotowywaną, czego przeciętny użytkownik dróg nieznający problemów nie widzi, trudną do realizacji S7 między Krakowem a granicą z województwem świętokrzyskim. Zgodnie z zapewnieniami, ta inwestycja będzie realizowana w założonym czasie – mówił.

Zdaniem szefa resortu infrastruktury – na przełomie 2022-2023 pojedziemy ekspresową drogą z Krakowa do granicy z województwem świętokrzyskim i dalej, aż do samej Warszawy. W przypadku tej inwestycji problemem może być wykonawca. Małopolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał do realizacji przedsięwzięcia włoską firmę Salini, która została wcześniej wyrzucona z kontraktu dotyczącego budowy obwodnicy Marek w ciągu trasy S8 (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

– Mogę powiedzieć z nadzieję, że ten kontrakt będzie realizowany płynnie. Będziemy go bardzo szczegółowo monitorowali, nie tylko na etapie bezpośredniej realizacji, ale i w przygotowaniu dokumentacji, uzyskaniu pozwolenia na budowę, bo to na siebie również wziął generalny wykonawca – zapewniał przedstawiciel rządu.

Andrzej Adamczyk wspomniał również o innej ważnej drodze w Małopolsce. – Tak samo pojedziemy północną obwodnicą Krakowa. Mam nadzieję, że u umowę podpiszemy we wrześniu, a realizacja będzie na przełomie 2022-23 – dodał Andrzej Adamczyk.

W tym przypadku bardzo prawdopodobne jest, że kontrakt trafi do chińskiej firmy Stecol Corporation. Na początku lipca GDDKiA dokonała wyboru najkorzystniejszej z ofert i to właśnie propozycja wykonawcy z dalekiego wschodu okazała się najlepsza. Od tej decyzji wpłynęły jednak odwołania (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

MI świadome trudnej sytuacji w branży

Przedstawiciel rządu mówił również o sytuacji w branży. Jak zapewniał – nie tracimy z pola widzenia tego zjawiska [wzrostów kosztów pracy – dop. red.], bo zadyszka nie byłaby korzystna dla nikogo z nas, a przede wszystkim dla tych, którzy czekają na nowoczesne i bezpieczne drogi, które są już w realizacji, są przygotowane.

– To, co dzieje się na rynku usług budowlanych jest wypadkową tak wielu zdarzeń, że musimy to przyjmować i być elastyczni. Trwa dyskusja na temat waloryzacji kontraktów. Rozmawiamy ze środowiskiem wykonawców kolejowych i drogowych, trwa debata wewnątrzrządowa pomiędzy resortami – komentował szef MI.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony