Partnerzy serwisu:

Australia. Dwa tunele w Perth wydrążone przez Grace i Sandy − maszyny TBM

Magdalena Romanowska 17.05.2020

Australia. Dwa tunele w Perth wydrążone przez Grace i Sandy − maszyny TBM
fot. PTA
Tunelowanie drugiej nitki łączącej stację kolejową Forrestfield z lotniskiem w Perth zostało ukończone po tym. Maszyna TBM Sandy przebiła się na drugą stronę w rejonie dzielnicy Bayswater. Pierwsza nitka, drążona przez maszynę TBM Grace, została przebita w lutym tego roku.  
Tunele zostały wykonane maszynami TBM Sandy i Grace. 600-tonowe maszyny potrzebowały około 900 dni, aby wydrążyć tunele w zróżnicowanych i nierzadko wymagających warunkach. Każdy z tuneli mierzy ok. 8 km. Razem z nimi wybudowane zostały stacje kolejowe oraz przejścia podziemne.


 

Trwają prace nad pozostałymi elementami infrastruktury kolejowej – m.in. instalacją słupów trakcyjnych i oznakowania. W lipcu powinno się rozpocząć układanie torów. Zakończenie budowy jest planowane w połowie 2021 r. Drążenie drugiego tunelu przez prawie 600-tonową maszynę TBM Sandy trwało nieco ponad 900 dni. Cel został osiągnięty zaledwie dziewięć tygodni po tym, jak TBM Grace przybyła do tego samego miejsca 18 lutego po 934 dniach tunelowania.

Do tej pory w tunelach ukończono 50 proc. pierwszego etapu układania płyty torowej, a 35 proc. rur podporowych TBM zostało usuniętych. Układanie torów rozpocznie się w lipcu.

Budowa tuneli kolejowych to część projektu Forrestfield-Airport Link, który zakłada budowę nowej linii kolejowej na wschód od węzła Bayswater Junction z Forrestfield z 8,5 kilometrami nowych torów, w tym 8 km w tunelach.



W fazie planowania badano różne opcje tras między Bayswater a lotniskiem w Perth, aby znaleźć najlepszy sposób dostosowania do nich istniejących układów drogowych, przy jednoczesnym zminimalizowaniu wpływu na właścicieli gruntów i zmieszczenie się w kosztach.

Ostatecznie zdecydowano, że najodpowiedniejszą trasą kolejową będą podziemne tunele, a nowa linia Forrestfield skręci z istniejącej linii Midland między stacjami Bayswater i Ashfield, zanim przejdzie pod ziemię w Bayswater Junction.

Trasa biegnie pod autostradami Tonkin Highway i Brearley Avenue do Perth Airport i dalej do stacji w Forrestfield.

Wykonawcą jest konsorcjum firm Salini Impregilo i NRW. Prace rozpoczęły się 3 listopada 2016 roku. Całkowity koszt ma wynieść 1,8 mld dolarów.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony