Partner serwisu

ÖBB Rail Cargo Group zwiększa obecność na Nowym Jedwabnym Szlaku

Roman Czubiński 01.06.2021

arrow
arrow
ÖBB Rail Cargo Group zwiększa obecność na Nowym Jedwabnym Szlaku
fot. artemegorov, stock.adobe.com
ÖBB Rail Cargo Group zwiększa obecność na Nowym Jedwabnym Szlaku
ÖBB Rail Cargo Group zwiększa obecność na Nowym Jedwabnym Szlaku
Koleje Austriackie we współpracy z Pasifik Eurasia uruchomią kolejne połączenia wpisujące się w Nowy Jedwabny Szlak. Będą one realizowane w tzw. korytarzu kaspijskim (przez terytorium Turcji, Gruzji, południowej Rosji i Kazachstanu). Kluczowym ogniwem nowego połączenia będzie turecki terminal Köseköy nieco na wschód od Stambułu.
Zawarta przez ÖBB Rail Cargo Group (RCG) i tureckiego operatora Pasifik Eurasia umowa partnerstwa ma pomóc w rozwijaniu kolejowego transportu towarów między Europą i Azją. Nowe połączenia intermodalne, które zamierzają uruchomić wspólnie obaj operatorzy, będą służyły wymianie towarów zarówno między państwami europejskimi a Turcją, jak i z Chinami. Możliwa jest też obsługa podmiotów w państwach Współnoty Niepodległych Państw, takich jak Azerbejdżan, Gruzja, Kazachstan czy Uzbekistan.

Strona austriacka będzie odpowiadała za transport i dalsze rozprowadzanie ładunków na europejskiej części szlaku, a turecka – w azjatyckiej. Miejscem zmiany operatora będzie właśnie terminal logistyczny w Köseköy. Obie strony zamierzają wykorzystać w ten sposób strategiczne położenie Turcji jako pomostu między Europą a Azją. Spółka ÖBB RCG podkreśla znaczenie tak wytrasowanych połączeń intermodalnych dla usprawnienia globalnego łańcucha dostaw, wzmocnienia roli kolei na Nowym Jedwabnym Szlaku i osiągnięcia celów ekologicznych.

ÖBB RCG już obecnie uruchamia tygodniowo łącznie 5 par pociągów kontenerowych, łączących Europę z Turcją. Kończą one jednak bieg w terminalu Halkali na terenie Stambułu. Wydłużenie ich trasy do Köseköy może znacznie poprawić atrakcyjność połączenia: terminal ten należy do najważniejszych centrów logistycznych na całej sieci Kolei Tureckich. Główne grupy przeładowywanych tam towarów to wyroby stalowe, drewniane oraz części samochodowe. Austriacki przewoźnik utrzymuje też w Stambule stałą placówkę.

Obie strony porozumienia mają duże doświadczenie w operowaniu na Nowym Jedwabnym Szlaku. Koleje Austriackie są na nim obecne od 2017 r. Ubiegły rok przyniósł rekordowe wyniki przewozowe: przeszło 700 pociągów ÖBB RCG do i z Chin przewiozło ok. 70 tysięcy TEU. Wynik ten wpisuje się w ogólną tendencję dla przewozów kolejowych Chiny – Europa. Pasifik Eurasia zajmuje się obsługą tranzytu w ciągu tzw. Korytarza Środkowego (transkaspijskiego) NJS przez terytorium Turcji. Wkładem spółki do wspólnego przedsięwzięcia będzie też zarządzany przez nią (wraz z 11 innymi) terminal Köseköy, usługi “ostatniej mili” na terenie Turcji oraz kontakty z narodowymi kolejami Gruzji, Azerbejdżanu i Kazachstanu (Pasifik ma przedstawicielstwa w 8 państwach regionu).
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony