Partner serwisu

Będą utrudnienia na DK-62. GDDKiA planuje zamknięcie mostu

ep. 21.10.2019

Będą utrudnienia na DK-62. GDDKiA planuje zamknięcie mostu
fot. GDDKiA
Przez 21 dni ma być zamknięty most w ciągu drogi krajowej nr 72 w Wierzbicy na Mazowszu. Obiekt będący w stanie przedawaryjnym jest w trakcie remontu. Planowane prace zakładają okresowe wyłączenie obiektu z użytkowania.
Obiekt, o którym mowa na początku roku został poddany ekspertyzie technicznej. Wyniki nie były optymistyczne – wskazały na konieczność wykonania remontu ze względu m.in. na degradację podparcia przęsła środkowego oraz przedawaryjny stan techniczny części obiektu.

GDDKiA podjęła działania w tej sprawie. – Opóźnienie podjęcia decyzji wiązałoby się z pogłębianiem uszkodzeń elementów konstrukcyjnych obiektu, co mogłoby spowodować zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników ruchu – tłumaczy Malgorzata Tarnowska, rzecznik prasowa warszawskiego oddziału GDDKiA.



Wyświetl większą mapę

Pod koniec sierpnia została podpisana umowa – warta 1,7 mln zł – z firmą Freyssinet Polska, której zadaniem jest uporanie się z remontem w ciągu 4 miesięcy.

Jak informuje GDDKiA, wykonawca przejął plac budowy i rozpoczął prace przygotowawcze. Jest już zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu na potrzeby remontu.

W poniedziałek 21 października rozpoczęło się wprowadzanie tymczasowego oznakowania. Jedna z bardziej istotnych zmian dla kierowców wiąże się z planowanym zamknięciem mostu. Dla ruchu kołowego będzie on nieczynny od 4 do 25 listopada (ruch pieszy będzie możliwy). Potem do 6 grudnia na obiekcie ma obowiązywać ruch wahadłowy. Wszystkie prace, o ile na przeszkodzie nie staną warunki atmosferyczne, mają się zakończyć 20 – 23 grudnia.

Dla kierowców przygotowano objazdy. Samochody osobowe będą kierowane z DK-62 na drogę powiatową przez: Wielęcin – Zatory – Gładczyn Szlachecki – DW 618 – do Pułtuska i dalej DK-61 do Serocka. Ciężarowe pojazdy z DK-62 będą w kierunku Wyszkowa, dalej na DW-618 do Pułtuska i dalej DK-61 do Serocka.

Remont zakłada naprawę przęseł Gerbera w przegubach (chodzi o naprawę skorodowanego betonu i wymianę łożysk), pomostu wraz z wyposażeniem, podpór i przyczółków wraz wymianą łożysk oraz nawierzchnia chodników.

– Aby móc wykonać zamierzone prace niezbędne jest podniesienie pomostu za pomocą podnośników hydraulicznych na ok. 0,7 – 1 metra. Dopiero wówczas będzie możliwość wymiany 8 łożysk oraz naprawy konstrukcji betonowej – informuje Malgorzata Tarnowska.


PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony