KIO znów unieważnia rozstrzygnięcie przetargu na S19. Turecka firma odrzucona

fot. Google Maps
Mamy kolejny zwrot akcji w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 Bielsk Podlaski Zachód – węzeł Boćki. Turecka firma Kolin, która już raz wybroniła się po wyroku Krajowej Izby Odwoławczej w tym postępowaniu, ponownie w nim przegrała. Tym razem KIO nakazała odrzucenie oferty wykonawcy z Ankary.
W przetargu na to zadanie wpłynęło 9 ofert. Najtańsza była oferta firmy KOLİN İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi o wartości 254,73 mln zł. To ona pod koniec stycznia została wskazana jako najkorzystniejsza. Rozstrzygnięcie zostało zaskarżone do KIO przez drugiego oferenta pod względem ceny – firmę Strabag.
KIO unieważniła wybór i nakazała wezwanie oferenta do złożenia wyjaśnień pod względem ewentualnego wystąpienia ceny rażąco niskiej. W marcu wybór został unieważniony, ale po złożeniu dodatkowych informacji przez wykonawcę, GDDKiA ponownie ofertę firmy Kolin uznała za najkorzystniejszą.
Strabag ponownie złożył odwołanie do KIO. We wtorek Izba wydała wyrok w tej sprawie. Nakazała unieważnienie wyboru najkorzystniejszej oferty oraz odrzucenie propozycji wybranego wykoanwcy. Zamawiający będzie musiał ponownie przeanalizować oferty wykonawców.
Podstawą wyroku były przepisy dotyczące rażąco niskiej ceny. KIO uwzględniła odwołanie w zakresie zarzutu naruszenia artykułu 89 ust. 1 pkt 4, art. 90 ust. 1, ust. 2 i ust. 3 w związku z art. 7 ust. 3 ust. Prawo zamówień publicznych.
Jeśli inwestor nie zaskarży wyroku KIO do sądu, pierwsza ofertą pod względem ceny będzie propozycja firmy Strabag wyceniona na 309,350 mln zł. Niewiele ponad 2 mln zł dzieli tę ofertę od dwóch kolejnych złożonych przez firmę Polaqua oraz konsorcjum na czele z Mostostalem Warszawa.
Odcinek Bielsk Podlaski (bez węzła) – Boćki (z węzłem) liczy 12,2 km. Do wybudowania, oprócz drogi głównej i jednego węzła są m.in. 6 wiaduktów, 6 przejść dla zwierząt oraz 5 przepustów ekologicznych dla małych zwierząt.
KIO unieważniła wybór i nakazała wezwanie oferenta do złożenia wyjaśnień pod względem ewentualnego wystąpienia ceny rażąco niskiej. W marcu wybór został unieważniony, ale po złożeniu dodatkowych informacji przez wykonawcę, GDDKiA ponownie ofertę firmy Kolin uznała za najkorzystniejszą.
Strabag ponownie złożył odwołanie do KIO. We wtorek Izba wydała wyrok w tej sprawie. Nakazała unieważnienie wyboru najkorzystniejszej oferty oraz odrzucenie propozycji wybranego wykoanwcy. Zamawiający będzie musiał ponownie przeanalizować oferty wykonawców.
Podstawą wyroku były przepisy dotyczące rażąco niskiej ceny. KIO uwzględniła odwołanie w zakresie zarzutu naruszenia artykułu 89 ust. 1 pkt 4, art. 90 ust. 1, ust. 2 i ust. 3 w związku z art. 7 ust. 3 ust. Prawo zamówień publicznych.
Jeśli inwestor nie zaskarży wyroku KIO do sądu, pierwsza ofertą pod względem ceny będzie propozycja firmy Strabag wyceniona na 309,350 mln zł. Niewiele ponad 2 mln zł dzieli tę ofertę od dwóch kolejnych złożonych przez firmę Polaqua oraz konsorcjum na czele z Mostostalem Warszawa.
Odcinek Bielsk Podlaski (bez węzła) – Boćki (z węzłem) liczy 12,2 km. Do wybudowania, oprócz drogi głównej i jednego węzła są m.in. 6 wiaduktów, 6 przejść dla zwierząt oraz 5 przepustów ekologicznych dla małych zwierząt.
Komentarze:
Polskie drogi w budowie

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |