Partnerzy serwisu:

Beskidzka Droga Integracyjna bez zapewnionego finansowania

Elżbieta Pałys 01.08.2017

Beskidzka Droga Integracyjna bez zapewnionego finansowania
fot. Dosp84, commons.wikimedia.org, GNU FDL (3)
W zaktualizowanym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 uwzględniono wprawdzie budowę drogi S52 Bielsko-Biała – Głogoczów, jednak bez zapewnienia finansowania tej inwestycji.
Droga S52 Bielsko-Biała – Głogoczów, zwana Beskidzką Drogą Integracyjną ma połączyć stolice Małopolski i Podbeskidzia. Nowa droga ma się zaczynać na węźle Suchy Potok w Bielsku – Białej i kończyć na węźle Głogoczów na Zakopiance. W przyszłości powinna ona zastąpić obecną drogę krajową nr 52 wiodącą przez tereny zabudowane miejscowości na znajdujących się na jej przebiegu, w tym Kęty, Andrychów, Wadowice, czy Kalwaria Zebrzydowska.

Środowiska lokalne od dawna zabiegają o realizację tej trasy, która istotnie skróciłaby podróże między Bielsko-Białą a Krakowem. W 2014 roku udało się nawet wybrać wariant przebiegu tej trasy. Drogi nie było jednak wśród priorytetów w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020.

20 czerwca tego roku rząd zdecydował o zwiększeniu limitu finansowego na realizację drogowego programu. Dorzucono 28 mld zł. Środki z nowej puli mają przede wszystkim wesprzeć drogi w Polsce Wschodniej. Poseł Mirosława Nykiel w interpelacji poselskiej zapytała ministra infrastruktury i budownictwa, czy w związku z zapowiedzianymi zmianami w programie będą podjęte działania w sprawie drogi S52 Bielsko-Biała – Głogoczów.

Zaktualizowana wersja PBDK została zaakceptowana przez Radę Ministrów 12 lipca. – W zmienionej wersji Programu uwzględniono budowę drogi ekspresowej S52 Bielsko-Biała – Głogoczów, jednak bez zapewnienia finansowania inwestycji – poinformował w odpowiedzi na interpelację wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

Limit finansowy dla nowych, ujętych w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) zadań inwestycyjnych, wzrósł ze 107 mld zł do 135 mld zł – przypomniał wiceminister. – Pomimo tego limit ten nadal jest niewystarczający i nie zaspokoi wszystkich potrzeb, ponieważ zgodnie z kosztorysami, wydatki na wybudowanie wszystkich zadań w nim ujętych sięgają ponad 200 mld zł – stwierdził Jerzy Szmit.

Więcej na temat BDI pisaliśmy TUTAJ i TUTAJ

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony