Partnerzy serwisu:

Bez ofert na opracowanie projektu rozbudowy drogi w Hrubieszowie

Przemysław Farsewicz 10.09.2021

Bez ofert na opracowanie projektu rozbudowy drogi w Hrubieszowie
fot. Google Maps
W planach Lubelskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich jest rozbudowa drogi nr 844. Ze względu na brak ofert, trzeba było unieważnić przetarg na zaprojektowanie prac. Roboty w przyszłości objęłyby ponad 25 km traktu. Inwestycję planuje się do 2027 roku.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie chce zlecić opracowanie dokumentacji dla zadania: „Rozbudowa drogi woj nr 844 Chełm – Hrubieszów – Witków – Dołhobyczów – gr państwa” na odcinku od km ok. 50+000 do km 75+200". Trakt położony jest w powiecie hrubieszowskim. Zamawiający planował przeznaczyć na zamówienie 2,9 mln zł. Jednak z braku ofert przetarg unieważniono.

Będzie ścieżka pieszo-rowerowa

Obecnie droga posiada zmienną szerokość – od 6 metrów do 10 metrów. Przyszły wykonawca dokumentacji będzie musiał opracować wielobranżowy projekt wraz z dokumentacją geodezyjno-prawną oraz pozyskać decyzje, uzgodnienia i opinie. W ramach zamówienia opracowane będą musiały zostać także materiały niezbędne do ogłoszenia przetargu na wykonanie robót budowlanych. Wykonawca zapewni nadzór autorski w czasie robót, ale odbędzie się to na zasadach prawa opcji. Jak wskazano, przewidywany termin zakończenia realizacji inwestycji to 31 grudnia 2027 r.

ZDW w Lublinie planuje poszerzenie i wzmocnienie istniejącej nawierzchni jezdni drogi wojewódzkiej z dostosowaniem nośności nawierzchni drogi do 115 kN/oś. Nowa jezdnia ma mieć 7 metrów szerokości – dwa pasy po 3,5 metra w każdą stronę. Zaplanowano pobocze o szerokości 1,25 m. Przebudowane mają zostać także skrzyżowania. Powstanie ścieżka pieszo-rowerowa. W planach jest także budowa zatok autobusowych wraz dojściami.

Będą też nowe mosty

Dokumentacja projektowa będzie musiała uwzględniać budowę nowych przepustów w miejscach 24 istniejących obiektów. Powstaną także nowe mosty w miejscu obecnych dwóch o konstrukcji betonowej – z czego najdłuższy ma 53 metry. Wykonawca przeanalizuje konieczność budowy mostu tymczasowego, jeżeli technologia nie pozwoli na wprowadzenie ruchu wahadłowego.

Zaprojektowane zostanie nowe odwodnienie drogi i stanowisko do ważenia pojazdów. Modernizacja miałaby objąć także istniejącą sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic Staszica – Piłsudskiego skoordynowanej z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu Piłsudskiego – Ludna – Mickiewicza w Hrubieszowie. Przeanalizowana zostanie nowa sygnalizacja na skrzyżowaniu ulic Zamojska – Basaja.

Wykonawca będzie miał 20 miesięcy na opracowanie dokumentacji.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony