Bezkolizyjnie przez tory w Warce

fot. PKP PLK
W ramach modernizacji linii kolejowej między Radomiem i Warką wybudowany został wiadukt na ul. Bielańskiej/ul. Lotników.
Drogowy wiadukt w Warce na ul. Bielańskiej/ul. Lotników zastąpił przejazd kolejowo-drogowy. Nowy obiekt to bezpieczniejsze przejazdy pociągów i lepszy system komunikacji drogowej. Kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami podczas przejazdu pociągu.
Jak podkreśla PKP PLK, Mieszkańcy Warki zyskali wiadukt drogowy, który usprawnił ruch w mieście. Obiekt ma szerokość ponad 13 metrów – po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Na wiadukcie jest również ścieżka pieszo-rowerowa. Długość drogi na wiadukcie to ok. 200 metrów. Przebudowany został układ drogowy. Przy wiadukcie powstanie nowy przystanek kolejowy Warka Miasto, który zapewni mieszkańcom bliższy dostęp do kolei. W Warce powstanie jeszcze jedna dodatkowa bezkolizyjna przeprawa. Wiadukt drogowy zastąpi przejazd kolejowo-drogowy na ul. Grójeckiej. PKP PLK oczekują na pozyskanie stosownych decyzji administracyjnych, które umożliwią rozpoczęcie budowy.
Od czerwca pociągi między Warszawą a Radomiem kursują bez zastępczej komunikacji - przerwa w ruchu trwała rok dłużej, niż zapowiadano. Podróżni korzystają z nowego przystanku Radom Stara Wola. Wartość przebudowy odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska. Inwestycja ma spore opóźnienia.
– To kolejny wiadukt na Mazowszu, który powstał w ramach inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego. Podobne realizacje zwiększające poziom bezpieczeństwa i usprawniające ruch w mieście są na linii z Warszawy do Białegostoku i w ramach programu wiaduktowego m.in. w Pruszkowie, Legionowie, Teresinie i Celestynowie. Dzięki inwestycjom PLK na Mazowszu już wybudowane zostały bezkolizyjne skrzyżowania między innymi na ulicy Karczunkowskiej w Warszawie, w Otwocku, Pruszkowie, Wołominie, Zielonce i Łochowie – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK cytowany w komunikacie.
Jak podkreśla PKP PLK, Mieszkańcy Warki zyskali wiadukt drogowy, który usprawnił ruch w mieście. Obiekt ma szerokość ponad 13 metrów – po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Na wiadukcie jest również ścieżka pieszo-rowerowa. Długość drogi na wiadukcie to ok. 200 metrów. Przebudowany został układ drogowy. Przy wiadukcie powstanie nowy przystanek kolejowy Warka Miasto, który zapewni mieszkańcom bliższy dostęp do kolei. W Warce powstanie jeszcze jedna dodatkowa bezkolizyjna przeprawa. Wiadukt drogowy zastąpi przejazd kolejowo-drogowy na ul. Grójeckiej. PKP PLK oczekują na pozyskanie stosownych decyzji administracyjnych, które umożliwią rozpoczęcie budowy.
Od czerwca pociągi między Warszawą a Radomiem kursują bez zastępczej komunikacji - przerwa w ruchu trwała rok dłużej, niż zapowiadano. Podróżni korzystają z nowego przystanku Radom Stara Wola. Wartość przebudowy odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska. Inwestycja ma spore opóźnienia.
– To kolejny wiadukt na Mazowszu, który powstał w ramach inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego. Podobne realizacje zwiększające poziom bezpieczeństwa i usprawniające ruch w mieście są na linii z Warszawy do Białegostoku i w ramach programu wiaduktowego m.in. w Pruszkowie, Legionowie, Teresinie i Celestynowie. Dzięki inwestycjom PLK na Mazowszu już wybudowane zostały bezkolizyjne skrzyżowania między innymi na ulicy Karczunkowskiej w Warszawie, w Otwocku, Pruszkowie, Wołominie, Zielonce i Łochowie – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK cytowany w komunikacie.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |