Partnerzy serwisu:

Blisko półmetka nowej zakopianki [zdjęcia]

Przemysław Farsewicz 13.11.2021

arrow
arrow
Blisko półmetka nowej zakopianki [zdjęcia]
fot. GDDKiA
Blisko półmetka nowej zakopianki [zdjęcia]
Blisko półmetka nowej zakopianki [zdjęcia]
Blisko półmetka nowej zakopianki [zdjęcia]
Blisko półmetka nowej zakopianki [zdjęcia]
Blisko półmetka nowej zakopianki [zdjęcia]
Blisko półmetka nowej zakopianki [zdjęcia]
Blisko półmetka nowej zakopianki [zdjęcia]
Blisko półmetka nowej zakopianki [zdjęcia]
Blisko półmetka nowej zakopianki [zdjęcia]
Blisko półmetka nowej zakopianki [zdjęcia]
GDDKiA informuje, że zaawansowanie robót na odcinku Rdzawka – Nowy Targ przekroczyło już 40 procent. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP o długości 16,136 km.
Drogowcy z GDDKiA przed długim weekendem wprowadzili zmianę organizacji ruchu w Rdzawce na drodze pod Tatry. Ruch samochodów został przełożony z istniejącej drogi krajowej nr 47 w Rdzawce na nowo wybudowaną drogę. Zmiana związana jest z budowaną estakadą na nowej zakopiance z Rdzawki do Nowego Targu.

Przy okazji tej zmiany GDDKiA pochwaliło się, że zaawansowanie prac przy budowie dwujezdniowej DK47 Rdzawka - Nowy Targ wynosi już 40 procent. Zarządca podał także szczegóły postępujących prac.

– W ramach robót drogowych wykonywane są wykopy w gruncie skalistym w Rdzawce, Klikuszowej i Lasku. Nasyp drogowy pod konstrukcję nawierzchni powstaje w Rdzawce, Klikuszowej, Sieniawie, Lasku i Nowym Targu. W Nowym Targu (w km 17+075 – 18+080) wymieniany jest też grunt słabonośny – informuje GDDKiA. Prowadzone są także prace związane z budową ronda docelowego na skrzyżowaniu DK47 z ul. Szaflarską

W ramach robót mostowych wykonywane są m.in. zbrojenie i betonowanie przyczółków (skrajnych podpór) na dwóch mostach w Klikuszowej: betonowanie fundamentu, zbrojenie i betonowanie głowicy słupa oraz muru oporowego na wiadukcie drogowym w Rdzawce czy zbrojenie rygla słupa, odwodnienie oraz zasypka skrajnej podpory na wiadukcie drogowym w okolicy przejazdu kolejowego w Nowym Targu. Prace zbrojarskie i betonowanie trwają aktualnie na 22 obiektach mostowych.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50 m z czterema węzłami drogowymi: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 27 obiektami inżynierskimi (mostami, wiaduktami). Obliczono, że z wykopów uzyskane zostanie 1 mln 800 tys. metrów sześciennych gruntu, w tym 1 mln 200 tys. materiału skalnego. Zostanie on w całości wbudowany w nasypy drogowe. Najdłuższy wiadukt, który powstanie w Nowym Targu, będzie miał 850 m długości.

Za realizację inwestycji pomiędzy Rdzawką i Nowym Targiem w trybie „projektuj i buduj” odpowiada Intercor. Koszt zadania to ponad 880 mln zł. Zadanie finansowane jest w całości ze środków budżetu państwa. Zakończenie budowy planowane jest po koniec 2023 r.


PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony