Budimex ma kontrakt na S17 koło Zamościa

fot. GDDKiA Lublin
Odcinek drogi ekspresowej S17 między węzłami Zamość Wschód i Zamość Południe wybuduje Budimex. Umowa z wykonawcą została podpisana.
Kontrakt z Budimeksem ma wartość 440,6 mln zł. Za tę kwotę powstanie odcinek drogi ekspresowej o długości 12,5 km. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pasy awaryjne. Powstaną obiekty inżynierskie (most oraz dziewięć wiaduktów) i drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Wykonawca przebuduje także drogi kolidujące z inwestycją.
Na trasie zaplanowano dwa węzły drogowe. Węzeł Zamość Wschód będzie wybudowany na przecięciu z drogą krajową nr 74, w okolicach miejscowości Jarosławiec. Dalej trasa będzie przebiegać na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barchaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej. Węzeł powstanie na przecięciu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce.
W ramach inwestycji ma być także rozbudowany 4-kilometrowy fragment DK-74 od Zamościa do Miączyna.
Czas na zrealizowanie zadania to 36 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych.
To pierwsza z trzech umów planowanych umów dotyczących budowy S17 od Zamościa do Hrebennego. W sumie ma powstać 48 km. – Obecnie czekamy na zakończenie kontroli uprzedniej Prezesa UZP dla przetargów dotyczących dwóch kolejnych fragmentów tej trasy. Dlatego jeszcze przed końcem roku planujemy podpisanie umów na realizację odcinków Zamość Południe – Tomaszów Lubelski i Tomaszów Lubelski – Hrebenne – mówi Tomasz Żuchowski, szef GDDKiA.
Dla pierwszego z tych odcinków najkorzystniejszą ofertę złożył Budimex, natomiast dla fragmentu Tomaszów – Hrebenne wybrano propozycję tureckiej firmy Kolin.
Na etapie prac przygotowawczych jest natomiast pięć odcinków drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Zamościem – w sumie ok. 67 km. – W najbliższym czasie ogłosimy również postępowania przetargowe na realizację trzech odcinków S17 między Piaskami a Zamościem, będą to: Piaski – Łopiennik, Krasnystaw Północ – Izbica oraz Izbica – Zamość Sitaniec – zapowiada Tomasz Żuchowski.
Dla dwóch pozostałych: Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód trwa procedura uzyskiwania decyzji środowiskowej.
Na trasie zaplanowano dwa węzły drogowe. Węzeł Zamość Wschód będzie wybudowany na przecięciu z drogą krajową nr 74, w okolicach miejscowości Jarosławiec. Dalej trasa będzie przebiegać na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barchaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej. Węzeł powstanie na przecięciu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce.
W ramach inwestycji ma być także rozbudowany 4-kilometrowy fragment DK-74 od Zamościa do Miączyna.
Czas na zrealizowanie zadania to 36 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych.
To pierwsza z trzech umów planowanych umów dotyczących budowy S17 od Zamościa do Hrebennego. W sumie ma powstać 48 km. – Obecnie czekamy na zakończenie kontroli uprzedniej Prezesa UZP dla przetargów dotyczących dwóch kolejnych fragmentów tej trasy. Dlatego jeszcze przed końcem roku planujemy podpisanie umów na realizację odcinków Zamość Południe – Tomaszów Lubelski i Tomaszów Lubelski – Hrebenne – mówi Tomasz Żuchowski, szef GDDKiA.
Dla pierwszego z tych odcinków najkorzystniejszą ofertę złożył Budimex, natomiast dla fragmentu Tomaszów – Hrebenne wybrano propozycję tureckiej firmy Kolin.
Na etapie prac przygotowawczych jest natomiast pięć odcinków drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Zamościem – w sumie ok. 67 km. – W najbliższym czasie ogłosimy również postępowania przetargowe na realizację trzech odcinków S17 między Piaskami a Zamościem, będą to: Piaski – Łopiennik, Krasnystaw Północ – Izbica oraz Izbica – Zamość Sitaniec – zapowiada Tomasz Żuchowski.
Dla dwóch pozostałych: Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód trwa procedura uzyskiwania decyzji środowiskowej.
Komentarze:
Budimex

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |