Budimex może wchodzić na plac budowy. Jest ZRID dla ważnej obwodnicy

fot. Google Maps
Wojewoda małopolski wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla zaplanowanej w ciągu drogi krajowej nr 44 obwodnicy Oświęcimia. Wykonawca – Budimex – może wchodzić na plac budowy.
Obwodnica Oświęcimia ma mieć 9 km długości. Pozwoli na stworzenie połączenia drogowego między DK-44 i drogą ekspresową S1.
Sama obwodnica powstanie w ramach przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bielsko-Biała (powstaje dodatkowo w podziale na 4 odcinki realizacyjne).
– Inwestycja przyczyni się do poprawy układu komunikacyjnego w regionie. Pozwoli na przeniesienie zwiększającego się ruchu samochodowego i odciąży istniejący układ drogowy, a jednocześnie podniesie jakość infrastruktury drogowej. Można się spodziewać, że realizacja projektu będzie też znaczącym czynnikiem sprzyjającym ożywieniu gospodarczemu – mówi wojewoda małopolski Łukasz Kmita cytowany w komunikacie.
W ramach inwestycji powstaną m.in. 4 skrzyżowania drogi krajowej nr 44: dwa z drogami powiatowymi, a także z wojewódzką nr 948 i starodrożem DK-44. Wybudowany zostanie także węzeł na połączeniu DK-44 i drogi wojewódzkiej nr 933, powstaną mosty nad rzekami Wisłą, Sołą i Młynówką, wiadukt kolejowy, przejście podziemne, chodniki i ścieżki rowerowe.
Droga ma się zaczynać na węźle Oświęcim w gminie Bojszowy, a zakończy się na istniejącym skrzyżowaniu drogi krajowej nr 44 z drogą powiatową nr 1876K w Oświęcimiu. Będzie przebiegała m.in. w sąsiedztwie Muzeum Auschwitz-Birkenau.
– To ogromny projekt. Obejmuje ok. 1000 działek i 430 stron postępowania. Inwestor, którym jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zawnioskował o nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności. Przychyliłem się do tego wniosku – mówi wojewoda Kmita.
Umowa na realizację tej inwestycji została podpisana w lipcu 2020 roku. Ma wartość 467,7 mln zł, a wykonawcą jest Budimex. Wniosek o wydanie ZRID został złożony w maju 2021 roku.
Jak podaje jednak Urząd Wojewódzki, decyzja została wydana w ustawowym terminie. Postępowanie wymagało m.in. uzupełniania projektu budowlanego przez inwestora i ponownej oceny oddziaływania na środowisko. W ramach postępowania została złożona także skarga na decyzję środowiskową, która była rozpatrywana przez Naczelny Sąd Administracyjny. Te dodatkowe czynności nie są wliczane do czasu wydawania decyzji – bez nich procedura trwała 86 dni – podkreślono w komunikacie. – Po zwrocie akt sprawy z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie 5 października 2022 Wojewoda Małopolski decyzję wydał niezwłocznie, po niespełna 2 tygodniach - wskazuje Urząd Wojewódzki.
Sama obwodnica powstanie w ramach przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bielsko-Biała (powstaje dodatkowo w podziale na 4 odcinki realizacyjne).
– Inwestycja przyczyni się do poprawy układu komunikacyjnego w regionie. Pozwoli na przeniesienie zwiększającego się ruchu samochodowego i odciąży istniejący układ drogowy, a jednocześnie podniesie jakość infrastruktury drogowej. Można się spodziewać, że realizacja projektu będzie też znaczącym czynnikiem sprzyjającym ożywieniu gospodarczemu – mówi wojewoda małopolski Łukasz Kmita cytowany w komunikacie.
W ramach inwestycji powstaną m.in. 4 skrzyżowania drogi krajowej nr 44: dwa z drogami powiatowymi, a także z wojewódzką nr 948 i starodrożem DK-44. Wybudowany zostanie także węzeł na połączeniu DK-44 i drogi wojewódzkiej nr 933, powstaną mosty nad rzekami Wisłą, Sołą i Młynówką, wiadukt kolejowy, przejście podziemne, chodniki i ścieżki rowerowe.
Droga ma się zaczynać na węźle Oświęcim w gminie Bojszowy, a zakończy się na istniejącym skrzyżowaniu drogi krajowej nr 44 z drogą powiatową nr 1876K w Oświęcimiu. Będzie przebiegała m.in. w sąsiedztwie Muzeum Auschwitz-Birkenau.
– To ogromny projekt. Obejmuje ok. 1000 działek i 430 stron postępowania. Inwestor, którym jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zawnioskował o nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności. Przychyliłem się do tego wniosku – mówi wojewoda Kmita.
Umowa na realizację tej inwestycji została podpisana w lipcu 2020 roku. Ma wartość 467,7 mln zł, a wykonawcą jest Budimex. Wniosek o wydanie ZRID został złożony w maju 2021 roku.
Jak podaje jednak Urząd Wojewódzki, decyzja została wydana w ustawowym terminie. Postępowanie wymagało m.in. uzupełniania projektu budowlanego przez inwestora i ponownej oceny oddziaływania na środowisko. W ramach postępowania została złożona także skarga na decyzję środowiskową, która była rozpatrywana przez Naczelny Sąd Administracyjny. Te dodatkowe czynności nie są wliczane do czasu wydawania decyzji – bez nich procedura trwała 86 dni – podkreślono w komunikacie. – Po zwrocie akt sprawy z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie 5 października 2022 Wojewoda Małopolski decyzję wydał niezwłocznie, po niespełna 2 tygodniach - wskazuje Urząd Wojewódzki.
Komentarze:
Budimex

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |