Partnerzy serwisu:

Budimex z najniższą ceną na węzeł Kijewo

Redakcja/GDDKiA 14.11.2020

Budimex z najniższą ceną na węzeł Kijewo
fot. GDDKiA Szczecin
Czterech wykonawców jest gotowych podjąć się dokończenia węzła drogowego Szczecin Kijewo. Propozycję z najniższa ceną złożył Budimex.
Przetarg dotyczy dokończenia wszystkich pozostałych do wykonania robót w ramach przebudowy tego węzła. GDDKiA przeznaczyła na ten cel 76,970 mln zł. Ta kwota wystarczyłaby na każdą z ofert.

Najniższa cena zaproponowana przez wykonawcę – Budimex – to 59,86 mln zł. Pozostali oferenci wycenili prace następująco: Strabag – 64.064 mln zł, konsorcjum na czele z PRD Nowogard – 70,226 mln zł, Porr – 73,972 mln zł.

Obecnie na węźle Szczecin Kijewo kończone są roboty obejmujące jezdnię DK-10 w stronę Szczecina z nowym wiaduktem oraz dwie łącznice. Z nowych łącznic można już korzystać, a przed końcem tego roku GDDKiA zapowiada uruchomienie nowej jezdni DK-10.

Są to dwa, spośród trzech etapów dokończenia przebudowy tego ważnego połączenia autostrady A6 i DK-10. Firma pierwotnie realizującą tą inwestycję – Energopol Szczecin – wykonała 20 proc. robót i wstrzymała prace, przez co w październiku ubiegłego roku odstąpiliśmy od kontraktu.

Wykonanie obecnie realizowanego zakresu prac umożliwi rozpoczęcie prac dla trzeciego etapu, dla którego dzisiaj zostały otwarte oferty. Roboty obejmą przede wszystkim wykonanie nowego wiaduktu węzła na jezdni DK-10 w stronę Stargardu, przebudowę jezdni autostrady A6 oraz pozostałych do wykonania łącznic i jezdni zbiorczo-rozprowadzających w ciągu autostrady A6. Będzie to komplet prac niezbędnych do zakończenia przebudowy węzła.

Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący miasto Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80.

Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale również na jezdnie zbiorczo-rozprowadzające, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu przez węzeł.

Nawierzchnia autostrady w rejonie węzła zmieni się na nową, bitumiczną – w miejsce starej i zniszczonej nawierzchni betonowej. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony