Partnerzy serwisu:

Budimex z najtańszą ofertą na obwodnicę po Energopolu

Elżbieta Pałys 28.09.2020

Budimex z najtańszą ofertą na obwodnicę po Energopolu
Fot. Google Maps
Sześciu wykonawców jest zainteresowanych budową obwodnicy Warzymic i Przecławia w ciągu DK-13. Najtańszy jest Budimex. Pierwotnie ten kontrakt powierzono firmie Energopol Szczecin.
GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na pierwszy z dwóch odcinków realizacyjnych obwodnicy Przecławia i Warzymic, na które podzielono kontrakt, którego nie zdołał wybudować Energopol. Chodzi o fragment trasy pomiędzy rondem Hakena i węzłem „Siadło Górne".

Wpłynęło 6 ofert, a wszystkie z zapasem zmieściły w kwocie, którą przygotował na ten cel inwestor, tj. 124,140 mln zł.

Propozycję z najniższą ceną złożył Budimex, który wycenił zadanie na 85,972 mln zł. Na kolejny miejscach pod względem ceny są dwie bardzo podobne cenowo oferty – jedna należy do Eurovii (101,214 mln zł), druga do konsorcjum Polbudu Pomorze i firmy Intop – 101,330 mln zł. Dalej jest kolejna porównywalna cenowo „para” ofert, tj. Strabag (107,315 mln zł) i konsorcjum Roverpol zarejestrowana w Warszawie i Rover Infraestructuras z Hiszpanii.

Najdroższą wycenę przedstawił Porr – 116,653 mln zł.

Wszyscy wykonawcy zaproponowali przedłużenie okresu gwarancji o 5 lat oraz skrócenie czasu realizacji o 3 miesiące.

 

Wykonawca będzie musiał opracować brakujące projekty wykonawcze i zrealizować roboty budowlane na inwestycji na odcinku obwodnicy liczącym 4,2 km drogi. Poprzedni wykonawca, z którym umowę rozwiązano w grudniu ub. r. opracował dokumentację i uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, prace budowlane nie zostały jednak rozpoczęte.

Zanim powierzono zadanie kolejnemu wykonawcy ogłoszony został Program budowy 100 obwodnic, do którego wpisano obwodnicę Kołbaskowa, która ma stanowić kontynuację obwodnicy Przecławia i Warzymic. 

W związku z tym inwestor zdecydował o przeprojektowaniu części obwodnicy Przecławia i Warzymic w obszarze węzła łączącego obie inwestycje. Jednocześnie odcinek od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód, będzie w przyszłości częścią Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6, dla której obecnie wykonywana jest dokumentacja koncepcyjna – także i tu przewidziane są korekty w projekcie.

Tym samym kontynuację zadania po Energopolu podzielono na dwa odcinki realizacyjne, z których dla południowego ogłoszono przetarg jedynie na prace projektowe. W sierpniu GDDKiA otrzymała jedną ofertę wartą 1,5 mln zł.

Kontrakt z Energopolem na cała trasę liczącą 6,5 km zawarty wiosną 2018 roku był wart 140,4 mln zł.


PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony