Budimex ze Strabagiem wybudują węzeł Teofilów na S14

fot. GDDKiA
To już pewne - węzeł Teofilów na zachodniej obwodnicy Łodzi wybuduje wykonawca odcinka Łódź Lublinek – Łódź Teofilów, czyli konsorcjum Budimex i Strabag. GDDKiA podpisała aneks do umowy.
To węzeł, z którego zrezygnowano na etapie optymalizacji kosztów budowy S14, po tym gdy w pierwszym przetargu, jeszcze w roku 2017, koszty okazały się dużo wyższe niż zakładał inwestor. Tamto postepowanie zostało unieważnione, a w nowym przetargu trasa została podzielona na dwa odcinki realizacyjne, na których zabrakło niektórych, planowanych wcześniej węzłów.
Decyzja o budowie węzła Teofilów zapadła pod koniec października, kiedy to zwiększono finansowanie dla tego odcinka. Wykonawca został wybrany na podstawie art. 141 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
– Dobrze, że ten węzeł zostanie zbudowany. Dzięki temu S14 będzie w pełni funkcjonalna – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimeksu. – Dobrą i w zasadzie jedyną słuszną decyzją jest także to, że prace zostały zlecono w trybie negocjacji z Budimeksem i Strabagiem – dodaje przedstawiciel wykonawcy, który realizuje odcinek, na którym powstanie węzeł Teofilów. – Nie wydłuża to terminu realizacji podstawowego kontraktu – zaznacza Dariusz Blocher.
Prezes Budimeksu przypomina, że podobna sytuacja miała miejsce na autostradzie A1 pomiędzy Tuszynem i Piotrkowem, gdzie pierwotnie planowano po dwa pasy ruchu na każdej jezdni, a już w trakcie realizacji zdecydowano o poszerzeniu trasy. Dodatkowy zakres prac także realizuje wcześniej wybrane dla tego odcinka konsorcjum firm Budimex i Strabag.
Koszt budowy węzła Teofilów wyniesie blisko 68,7 mln zł. Termin wykonania to 15 czerwca 2022 roku.
Węzeł zostanie zbudowany zgodnie z istniejącym projektem i pozwoli skomunikować S14 z istniejącą drogą krajową nr 71 Pabianice – Zgierz. Będzie obsługiwał relację w kierunku Aleksandrowa Łódzkiego, do drogi krajowej nr 71.
Ze względów formalnych na razie nie będzie budowana relacja w kierunku Łodzi (do ul. Szczecińskiej). GDDKiA nie wyklucza jednak rozbudowy węzła w przyszłości. Decyzja ta będzie zależała m.in. od realizacji przez samorząd miasta Łodzi przebudowy ul. Szczecińskiej od ul. Aleksandrowskiej do łącznika drogi krajowej nr 72 (węzeł Łódź Teofilów).
Decyzja o budowie węzła Teofilów zapadła pod koniec października, kiedy to zwiększono finansowanie dla tego odcinka. Wykonawca został wybrany na podstawie art. 141 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
– Dobrze, że ten węzeł zostanie zbudowany. Dzięki temu S14 będzie w pełni funkcjonalna – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimeksu. – Dobrą i w zasadzie jedyną słuszną decyzją jest także to, że prace zostały zlecono w trybie negocjacji z Budimeksem i Strabagiem – dodaje przedstawiciel wykonawcy, który realizuje odcinek, na którym powstanie węzeł Teofilów. – Nie wydłuża to terminu realizacji podstawowego kontraktu – zaznacza Dariusz Blocher.
Prezes Budimeksu przypomina, że podobna sytuacja miała miejsce na autostradzie A1 pomiędzy Tuszynem i Piotrkowem, gdzie pierwotnie planowano po dwa pasy ruchu na każdej jezdni, a już w trakcie realizacji zdecydowano o poszerzeniu trasy. Dodatkowy zakres prac także realizuje wcześniej wybrane dla tego odcinka konsorcjum firm Budimex i Strabag.
Koszt budowy węzła Teofilów wyniesie blisko 68,7 mln zł. Termin wykonania to 15 czerwca 2022 roku.
Węzeł zostanie zbudowany zgodnie z istniejącym projektem i pozwoli skomunikować S14 z istniejącą drogą krajową nr 71 Pabianice – Zgierz. Będzie obsługiwał relację w kierunku Aleksandrowa Łódzkiego, do drogi krajowej nr 71.
Ze względów formalnych na razie nie będzie budowana relacja w kierunku Łodzi (do ul. Szczecińskiej). GDDKiA nie wyklucza jednak rozbudowy węzła w przyszłości. Decyzja ta będzie zależała m.in. od realizacji przez samorząd miasta Łodzi przebudowy ul. Szczecińskiej od ul. Aleksandrowskiej do łącznika drogi krajowej nr 72 (węzeł Łódź Teofilów).
Komentarze:
Budimex

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |